دانش آموزان واکسن بزنند/آمار واکسیناسیون در خرمشهر زیر مرز اطمینان

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به فوتی های فرهنگیان و دانش آموزان به دلیل کرونا ، خواستار واکسیناسیون سریع تر دانش آموزان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای آموزش و پروش گفت : جامعه دانش آموزی و معلمان آسیب جدی دیدند و تعدادی از معلمان بر اثر ابتلا به کرونا از بین ما رفتند در حال حاضر باید به گونه‌ای فرهنگسازی کرد که جامعه دانش آموزی، خانواده‌های خود را برای تزریق واکسن تشویق کنند، چون با تزریق واکسن سلامت خانواده و جامعه تضمین می‌شود.

او با آمار واکسیناسیون در خرمشهر را زیر مرز اطمینان دانست و ادامه داد: رقم ۸۰ درصد مرز اطمینان است و باید تلاش کرد تا در طول یک ماه ۸۰ درصد جامعه شهرستان خرمشهر واکسینه شوند.

حیدری با اشاره به این که از ۴۰ هزار دانش آموز خرمشهری حدود ۲۳ هزار دانش آموز در سن بالای ۱۲ سال هستند واکسناسیون سریع‌تر آن‌ها را خواستار شد.

او ادامه داد: در حال حضر بیشتر آموزش‌های مدارس به صورت مجازی است که سبب کاهش کیفیت آموزش شده و برای حضوری شدن کلاس‌ها ملزم به انجام واکسیناسیون هستیم.

فرماندار خرمشهر به آمار پذیرش کنکور امسال در خرمشهر را امید بخش خواند و گفت: برای حرکت به سمت موفقیت باید وضعیت سابق، حال و آینده را بررسی کرد تا بتوان در چارچوب معین یه سوی فراهم کردن تجهیزات و هدایت معلم و دانش آموز در آن بستر گام بر داشت.

خرمشهری‌ها در کنکور خوش درخشیدند

محمدعلی احمدزاده، مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در این نشست گفت:قبولی کنکور دانش آموزان نسبت به سال قبل در خرمشهر افزایش یافته تا جایی که امسال ۷ دانش آموز این شهرستان در در رشته پزشکی و ۱۹ دانش آموز دیگر در رشته‌های پیراپزشکی قبول شدند.

او افزود: یک رتبه دکترای ژنتیک، اتاق عمل، ۴۹ رتبه مهندسی و ۵۵ رتبه در رشته‌های دولتی و ۱۶ رتبه قبولی دبیری در دانشگاه‌های معتبر کشور از دیگر قبولی‌های کنکور امسال است.

نیمه دوم سال تحصیلی آموزش‌های حضوری مدارس آغاز می‌شود

محمدعلی احمدزاده، مدیر اداره آموزش و پرورش خرمشهر دراین نشست گفت: مدیران مدارسی که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند از نیمه اول به صورت گروه بندی می‌توانند برای آموزش حضوری درخواست مجوز کنند و از نیمه دوم سال تحصیلی آموزش حضوری همه‌ی مدارس پرجمعیت این شهرستان آغاز می‌شود.

او افزود: بر اساس مجوز وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان روستایی و عشایری که تعدادی کمتر از ۱۵ نفر در کلاس داشته باشند آموزش حضوری دارند و و مدارسی که بین ۱۵ تا ۳۰ نفر دانش آموز دارند در نیمه دوم مهرماه می‌توانند با مجوز تشکیل کلاس حضوری دهند.

احمدزاده با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی از سوم مهر به صورت مجازی آموزش مجازی، از حضوری برگزار شدن کلاس‌های مقطع اول ابتدایی، هنرستان‌ها و کارگاه‌های دولتی و مدارس روستایی خبر داد.

او از وجود مشکل در دسترس نبودن گوشی‌های هوشمند و اینترنت با سرعت کم در مناطق روستایی خرمشهر خبر داد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها در مقطع ابتدایی ۸۵ درصد دانش آموزان از بستر فضای مجازی برنامه شاد، متوسطه اول ۸۵ درصد و متوسطه دوم ۹۲ درصد به صورت مجازی استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر افزود: با وجود  واکسینه شدن بیشتر فرهنگیان این شهرستان در برابر ویروس کرونا ، از ۱۵ مدرسه خرمشهر تنها ۲۰۵ دانش آموز واکسن خود را دریافت کردند.

او در خصوص شرح آمار دانش آموزان خرمشهری بر اساس تفکیک پایه‌های تحصیلی گفت: امسال آمار دانش آموزی در مقاطع ابتدایی ۲۳ هزار نفر، ۹ هزار و ۸۰۰ متوسطه اول و متوسطه دوم ۶ هزار و ۶۰۰ که در مجموع ۳۹ هزار و ۴۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که این دانش آموزان ۲۴۹ آموزشگاه دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند و از این تعداد ۴۸ آموزشگاه مدارس غیر دولتی هستند.

احمدزاده توزیع ۹۵ درصد کتاب‌های درسی، نقل و انتقالات معلمان و آماده مدارس خرمشهر را از جمله برنامه‌های پروژه مهر بیان کرد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.