عضو شورای شهر تهران گفت: ما باید براساس گام دوم انقلاب حرکت کنیم، بر این اساس وفادار بمانیم و به سرمایه اجتماعی شهر تهران متعهد باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در شانزدهمین جلسه شورای شهر طی تذکری گفت: آقای سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها مطرح کردند که در انتخابات گذشته نشان دادیم  مدل سهم‌خواهی را برنمی‌تابیم و جریان انقلاب براساس شایسته سالاری انتخاب می‌ کند.

وی ادامه داد: باید افراد انقلابی و آگاه به مسائل شهر انتخاب شوند و معیار ما شایسته‌سالاری است؛ بنابراین اگر همین کلام آقای سروری را ملاک عمل قرار دهیم که مردم براین اساس به ما رای داده‌اند، پس سهم‌خواهی در انتخابات منتفی است.

شربیانی با یادآوری شکل‌گیری ائتلاف برای شکل‌گیری روند بروکراتیک افزود: یکی از اجزای فرآیند‌های شکل‌گیری کمیته ارزیابی بود که کاندید‌های انقلابی در کمیته‌ای مورد مصاحبه و ارزیابی قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه این کمیته‌ها در عین بی‌طرفی از اقبال عموم هم برخوردارند، تصریح کرد: مردم با اعتماد به این لیست اعضای شورای شهر را انتخاب کردند. همچنین ما هم در ابتدای دوره ششم شورا این روند را پیگیری کردیم که نهایتاً آقای زاکانی عنوان خادمی مردم شهر تهران را کسب کردند.

شربیانی با اشاره به اینکه شایسته است  شهردار تهران همین رویه‌ها را برای انتخاب همکاران خود تعریف کند، افزود: کانون ارزیابی روشن می‌کرد که رزومه افراد چیست و سرمایه اجتماعی شهر تهران به طور یکسان برای اعضا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم سیاست شکست خورده‌ای دنبال می‌کردند، تصریح کرد: مدل انتصابات این دوره بدین صورت بوده که افراد یا از حزب سیاسی برنده انتخاب می‌شدند و یا ارتباطات فامیلی و موضوعی در انتخاب آن‌ها موثر بوده است. حاصل این موضوع هم ناکارآمدی پرسنل شهرداری بوده است.

شربیانی درباره پدیده رانت‌خواری هم گفت: ما باید براساس گام دوم انقلاب حرکت کنیم، بر این اساس وفادار بمانیم و به سرمایه اجتماعی شهر تهران متعهد باشیم.

وی در پایان تذکر خود خطاب به شهرداری تهران مطرح کرد: ۱. شاخص‌ها و معیار‌های معاونات ارشد شهرداری مناطق به افکار عمومی اطلاع داده شود. ۲. اسامی و رزومه کامل تیم در راستای شفافیت به افکار عمومی ارائه شود. ۳. روش و کانال ارسال رزومه افراد هم اطلاع‌رسانی شود. ۴. چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته و برچه اساس ارزیابی شده‌اند. ۵. گفت وگو و متن ارزیابی افراد برچه اساس بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شربیانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار