معترضان فرانسوی در اعتراض به گذرنامه سلامت برای چهاردهمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هم اکنون، خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه شاهد اعتراضات چند ده هزار نفری مردم علیه گذرنامه سلامت و واکسیناسیون اجباری است.معترضان با قوانینی مثل به همراه داشتن «گذرنامه سلامت» و واکسیناسیون اجباری مخالف هستند.

این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که چندین گروه از معترضان، از جمله جلیقه زرد‌ها، علیه گذرنامه سلامت کرونا برای چهاردهمین آخر هفته متوالی به خیابان‌های پاریس آمده اند.گفتنی است که معترضان این قوانین را مخالف آزادی‌های فردی خود می‌بینند.

ماه ژوئیه (تیر) سال جاری میلادی، امانوئل مکرون قوانینی برای کنترل بیماری کووید- ۱۹ در این کشور وضع کرد که ازجمله این قوانین استفاده از «گذرنامه سلامت» بود، یعنی افراد تنها می‌توانند با در دست داشتن تست منفی پی‌سی‌آر در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند.

این اقدام باعث ایجاد نگرانی گسترده در جامعه فرانسه شد و اعتراضاتی علیه این اقدام از اواسط ماه ژوئیه در آخر هر هفته در این کشور به راه افتاد. منتقدان معتقدند که این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» است و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

از ۲۱ ژوئیه ارائه مجوز‌های بهداشتی برای ورود به موزه‌ها، تئاتر‌ها، جشنواره‌ها، پارک‌های تفریحی و همه رویداد‌های عمومی که بیش از پنجاه نفر در آن شرکت کرده اند، اجباری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار