استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها سازمانی محلی، مردمی و خودکفا هستند و متولی اصلی مدیریت شهر را برعهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد و شهردار جدید شهرکرد، شهرداری‌ها را سازمانی محلی، مردمی و خودکفا دانست.

او گفت: توسعه خدمات و برنامه‌ریزی شهری نیازمند منابع درآمد پایدار است و شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید بتواند درآمدزایی و این درآمد‌ها را برای امور شهری هزینه کند.


بیشتر بخوانید


عباسی به نقش شهرداری به‌عنوان متولی اصلی مدیریت شهری اشاره و تاکید کرد: شهردار برای موفقیت در مدیریت شهری باید با اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی رابطه تنگاتنگی داشته باشد، در غیر این‌صورت با مشکل مواجه می‌شود.

او افزود: ۶۰ درصد بودجه شهرداری‌ها برای هزینه‌های عمرانی و ۴۰ درصد در هزینه‌های جاری مصرف می‌شود و رعایت نشدن این تقسیم‌بندی باعث بی‌انضباطی در کار خواهد شد.

عباسی با اشاره به وجود افزون‌بر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، تولیدی و خدماتی در شهرکرد یادآور شد: برای ساخت و ساز بسیاری از ساختمان‌ها تخلف‌هایی می‌شود که شهرداری باید در با نظارت دقیق جلوی بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت بروز تخلف در روند ساخت و ساز‌های شهری، شهرداری باید جرایم بازدارنده‌ای را در نظر بگیرد تا این جرایم از تخلف جلوگیری و درآمد حاصل از جرایم در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر برای آبادانی هزینه کند.

او گفت: بیش‌ترین تخلفات در حوزه ساخت و ساز در حاشیه شهر‌ها رخ می‌دهد و این مساله باعث ایجاد سیما و منظر نامناسب در این مناطق می‌شود.

عباسی افزود: شهرداری شهرکرد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی اقدام و از این بودجه برای اداره شهر استفاده کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار