مدیر صندوق کارآفرینی امید باشت گفت: ۲۵ صندوق خرد محلی ویژه اهالی روستایی این شهرستان با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ارسلان عرب پور مدیر صندوق کارآفرینی امید باشت گفت: تاکنون ۱۴ فقره از صندوق های خرد محلی ایجاد شده و به اعضای این صندوق ها  ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال با کارمزد چهار درصد و دوره پرداخت سه تا پنج سال پرداخت شده است.

عرب پور با اشاره به اینکه هر یک از صندوق های خرد محلی ایجاد شده ۱۵ تا ۵۰ تن عضو دارند تاکید کرد: این صندوق ها براساس ظرفیت های هر منطقه در بخش های صنایع دستی،گردشگری،کشاورزی و سایر فعالیت های اقتصادی تشکیل شده است.

او ابراز داشت: مراحل تشکیل پرونده ۱۴ صندوق خرد محلی دیگر مناطق روستایی این شهرستان در دست اقدام است. 

عرب پور بیان کرد: صندوق های خرد محلی برای رونق تولید،اشتغال و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و براساس تفاهم نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، بسیج و بنیادمسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

صندوق کارآفرینی امید پس از انجام مطالعات در زمینه نظام تامین مالی کسب وکارها غیررسمی در سطح بین المللی و داخلی، مدل بومی صندوق‌های خرد محلی را در سال ۱۳۹۳ اجرایی کرد.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.