مجموعه شعر زیر این پوست‌ها گمم اثر تازه‌ شاعر شیرازی در شیراز منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرجان دشتی شولی دانشجوی پیام نور فارس گفت: مجموعه شعر زیر این پوست ها گمم شامل ۲۵ شعر آزاد بوده که از خصیصه‌های اصلی این مجموعه شعر، برخورد تازه با زبان بوده و باید گفت در کنار این خصیصه، فرم و محتوا به شکلی مکمل در هر شعر جای گرفته‌ است.

او بیان کرد:  مجموعه شعر زیر این پوست ها گمم این مجموعه طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ سروده شده است و آغازی حرفه‌ای برای زندگی شعری مؤلف به شمار می‌رود.

دشتی شولی تصریح کرد: باید بگویم شعرهای این مجموعه برای من مقدار زیادی کشف شعری به همراه داشت، هنگام نوشتن هر کدام از شعرها دنیای تازه‌ای از کلمه و سطر را تجربه می‌کردم که تجربه آن با قوه خودآگاه و همراهی ناخوادگاه من بود که جهان هر کدام از شعرها برایم با دیگری متفاوت بود.

این دانشجوی پیام نور فارس ادامه داد: ساختار معنایی اغلب شعرها یا متن‌هایی که می‌نویسم از ناخوادگاه و انبار معنایی ذهن ما شکل می‌گیرند، بنابرین کلمه‌های هر شعر با توجه به ارتباط معنایی‌ای که می‌سازند، موجود زنده‌ای به نام شعر خلق می‌کنند و من در این مجموعه شعر هر اثر را دارای هویتی توام و نشات گرفته از تجربیات خودآگاه و ناخوآدگاه خود می‌دانم و همان طور که پوست انسان استعاره‌ای تکانل هویت ظاهری او بوده  هر شعر را به مثابه پوستی در نظر گرفته‌ام که در مجموع هویت و تجربه‌های متفاوت شخصی‌ام را جان می‌بخشد و زیر این پوست‌ها گمم مجوعه‌ای از من های مختلف را در خود جا داده است.

او افزود: این نام متعلق به یکی از سطرهای شعری به نام طاغی است که در آن هویت‌های مختلف را با استعاره‌ای از لباس‌ها سروده‌ام.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

برچسب ها: انتشارکتاب ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.