معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت : بارش‌های سال زراعی گذشته استان کاهش ۳۸ درصدی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته (مهر ۱۳۹۹ تا آخر تابستان ۱۴۰۰) حدود ۳۰۱ میلی‌متر بارندگی در سطح استان کرمانشاه داشتیم، گفت : این میزان نسبت به پارسال از آن با بارش ۴۶۰ میلی‌متر ۳۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۴۸۲ میلی‌متری کاهش ۳۸ درصدی داشته است.

او این میزان کاهش بارندگی در سطح استان را بسیار قابل توجه دانست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش سال زراعی گذشته در شهر کرمانشاه را ۳۱۲ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بارش‌های شهر کرمانشاه نسبت به پارسال از آن با ۵۳۷ میلی‌متر بارش کاهش ۴۲ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با ۴۴۵ میلی‌متر بارندگی کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

زورآوند با بیان اینکه میزان کاهش بارندگی در شهر کرمانشاه از میانگین استان-نسبت به بلندمدت- کمتر بوده، افزود: کمترین کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت را نیز از هرسین به میزان ۲۲ درصد داشتیم.

او بیشترین کاهش بارندگی در سطح استان را نیز مربوط به نواحی غربی و جنوب غربی دانست و ادامه داد: کاهش بارندگی در قصرشیرین نسبت به بلندمدت ۵۶ درصد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اشاره‌ای به بارش‌های فصل پاییز هم داشت و گفت: تا ۱۰ روز آینده بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

زورآوند با بیان اینکه در مهر ماه بارشی نخواهیم داشت، افزود: بارش آبان ماه بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر خواهد بود که حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر کمتر از نرمال است.

او گفت: وضعیت بارش‌ها در آذرماه کمی بهتر است و پیش‌بینی بلندمدت نشان می‌دهد بارش زمستان بهتر و به اندازه نرمال است، اما نمی‌تواند کاهش بارندگی پاییز را جبران کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.