معاون دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: برای جلوگیری از تقلب ۵۵۲ موسسه پژوهشی را در کشور بررسی می‌کنیم.

برزگر معاون دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت موسسات پژوهشی غیر مجاز اظهار کرد: در کشور هیچ موسسه پژوهشی که به صورت غیر مجاز فعالیت کنند، نداریم.

او افزود: موسسات پژوهشی کشور که برای تشکیل پرونده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌آیند از ما مجوز می‌گیرند و روند کاری آن‌ها مطرح می‌شود و سپس دفتر گسترش وزارت علوم مجوز فعالیت آن‌ها را برای شکل گیری موسسات پژوهشی صادر می‌کند.

برزگر تصریح کرد: ما فقط مسئول ایجاد و توسعه موسسات پژوهشی هستیم. حدود ۵۵۲ موسسه پژوهشی در کشور موجود است که در قالب آن‌ها ۱۷۰ موسسه پژوهشی خصوصی وجود دارد و ما همه این موسسات را از سوی وزارت علوم ارزیابی و نظارت می‌کنیم و زیر نظر ذره بین ما قرار دارند و اگر ببینیم که هیچ امتیازی برای رتبه بندی به دست نیاورده اند را لغو امتیاز می‌کنیم.

معاون دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: گروه نظارت ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی فعالیت‌های موسسات پژوهشی نظارت می‌کند که آن‌ها روی ۱۰۰ شاخص‌های مانند: تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد کارمندان، تعداد قرداد‌های خارجی از موسسه، حجم قرارداد‌ها و ... را مورد بررسی قرار می‌دهند.

برزگر تاکید کرد: کتابی به نام شاخص‌های نظارت و ارزیابی وجود دارد که بر اساس آن شاخص‌ها عملکرد موسسات پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نمره به آن‌ها داده می‌شود که اگر امتیاز لازم را به دست نیاورده باشند لغو امتیاز خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار