رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان از اجرای عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در مناطق زلزله زده اندیکا خبر داد.

محمد آنتیک چی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین در برابر بیماری‌های شایع در مناطق زلزله زده با مشارکت تیم‌های بخش دولتی انجام شد.

او افزود: در مناطق زلزله زده، قبل از وقوع زلزله بیش از ۳۶۰ هزار نوبت سر دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و تب برفکی و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نوبت سر دام سنگین علیه بیماری‌های لمپی اسکین، بروسلوز در این مناطق به صورت رایگان واکسینه شدند.

آنتیک چی با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در این مناطق مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در ابتدای امسال برای مناطق عشایری و صعب العبور استان، همه دام‌های این مناطق تا قبل از وقوع زلزله علیه بیماری‌های مشترک و واگیردار دامی واکسینه شده اند که در حال حاضر عمده فعالیت در این مناطق بکارگیری همه توان و امکانات در زمینه کنترل و پیشگیری، درمان در حوزه دامی، آموزش و ترویج، اطلاع رسانی و همکاری با زلزله زدگان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.