هادی قوامی گفت: حمایت لازم و موثر از پارک علم و فناوری البرز می تواند اقتصاد دانش بنیان استان البرز و حتی استان تهران را متحول کند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در بازدید از پارک علم و فناوری البرز نیز با اشاره به این که نمایندگان مجلس نگاه حمایتی از حوزه فناوری، تجاری سازی و به طور کلی اقتصاد دانش بنیان دارند، گفت: پارک علم و فناوری البرز علاوه این استان با توجه به نزدیکی به پایتخت می‌تواند به اقتصاد دانش بنیان سایر استان‌ها از جمله تهران کمک کند و در صورت حمایت لازم این پارک البرز می‌تواند اقتصاد دانش بنیان البرز و تهران را متحول کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از گیاهان دارویی و انقلابی که می‌توان با جایگزینی دارو‌های شیمیایی در دنیای دارو انجام داد، افزود: تغییر جهت از دارو‌های شیمیایی به دارو‌های گیاهی بدون شک یکی از مهمترین رسالت‌های مجلس است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی با تاکید بر حمایت از استان‌ها در قالب آمایش سرزمینی، گفت: در اصل ۴۸ قانون اساسی نیز بر رشد دادن هر منطقه به فراخور پتانسیل و استعداد آن تاکید می‌کنیم؛ ما گیاهان نادر و کم نظیری در مناطق مختلف کشور داریم و باید بتوانیم از آن‌ها در راستای تولید و تجاری سازی استفاده کنیم، تولید فکر باید منجر به تولید محصول شود.

او بر لزوم مدیریت صحیح منابع مالی تاکید کرد و افزود: با تعیین محل مصرف اعتبارات مشخص شده، می‌توان بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه را برطرف کرد و در این زمینه تلاش می‌کنیم مشکل شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز نیز با حمایت لازم برطرف شود.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.