یک ناظر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد جن ساکی ممکن است برخی قوانین اجرایی را نقض کرده باشد که منجر به محرومیت وی از ادامه همکاری شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به نقض قوانین اجرایی و اخلاقی متهم شد.

برخی طرفداران دولت در واکنش به این خبر گفته اند این نقض قانون به هیچ وجه با بی اخلاقی و نقض قوانین سیاسی در زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا شباهت ندارد.

مقامات مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کردند: جن ساکی روز پنجشنبه زمانی که جو بایدن از تری مک آلیف، نامزد دموکرات برای فرمانداری ایالت ویرجینیا حمایت می‌کرد قوانین اجرایی و اخلاقی را نقض کرده است. جن ساکی در این جلسه گفته بود ظاهرا رییس جمهور می‌خواهد مک آلیف فرماندار ویرجینیا باشد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در این جلسه اشاره کرده بود: من باید مراقب تحلیل‌های بعدی سیاستمداران از این جلسه هم باشم.

در شکایت علیه سخنگوی کاخ سفید آمده است: اظهارات جن ساکی در جایگاه یک مقام رسمی عنوان شده و به نظر می‌رسد هدف وی اختلال در انتخابات سیاسی یک حزب خاص بوده است.

در این شکایت همچنین از مقامات قضایی آمریکا خواسته شده اقدام انضباطی مناسب علیه جن ساکی در نظر گرفته شود. جن ساکی در ایمیلی به یکی از شبکه‌های تلویزیون دولتی آمریکا در این رابطه گفت: جالب است جو بایدن آشکارا از مک آلیف حمایت کرد، ولی مطبوعات و مقامات اظهار نظر من را در این باره نا به جا عنوان کردند.

وی در این ایمیل ادامه داده: من سعی می‌کنم از این پس اخلاق را بیش از پیش جدی بگیرم و کلماتم را با دقت بیشتری انتخاب کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار