فشار بایدن به دموکرات‌های مجلس آمریکا برای تصویب بودجه زیرساختی

جو بایدن در جلسه‌ای خصوصی با دو تن از نمایندگان دموکرات مجلس از آن‌ها خواست برای تصویب بودجه زیرساختی در این کشور تلاش کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در جلسه‌ای خصوصی با دو نماینده دموکرات مجلس با نام‌های کیستن سینما و جو مانچین از آن‌ها خواست تا برای تصویب بودجه‌های درخواستی دولت برای انجام زیرساخت و ارائه خدمات اجتماعی تا حد ممکن تلاش کنند.

این جلسه در حالی برگزار شد که جمهوری خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا این روز‌ها برای تصویب نهایی بودجه زیرساختی یک هزار میلیارد دلاری و نیز بودجه ۳.۵ هزار میلیارد دلاری برای ارائه خدمات اجتماعی با یکدیگر اختلاف دارند. جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در مورد این جلسه خصوصی عنوان کرد: پس از این دیدار هر دو نماینده دموکرات مجلس تایید کردند که ما اکنون در لحظه‌ای حساس به سر می‌بریم.

کاخ سفید جزئیات بیشتری از پیشرفت و چگونگی توافق میان رییس جمهور آمریکا و نمایندگان دموکرات مجلس ارائه نداد. گفته می‌شود در این جلسه جو بایدن همچنین از نمایندگان مجلس آمریکا خواسته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی دولت در روز‌های آینده به کار گیرند.

برخی نمایندگان دموکرات مجلس در روز‌های گذشته اعلام کرده اند تنها به تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری کمک می‌کنند و بودجه پیشنهادی دولت به مبلغ ۳.۵ هزار میلیارد دلاری به دلیل ابهامات ساختاری باید مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا هم اعلام کرد: تصویب بودجه زیرساختی بدون در نظر گرفتن راهکاری برای بحران آب و هوا در کشور یک تخلف کاری بزرگ است. ما در حال حاضر در حال مذاکره با رییس جمهور برای تغییر دیدگاه‌ها در مورد این بودجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار