رئیس شورای اروپا از توافق اتحادیه اروپا با پکن برای تقویت روابط و برگزاری اجلاس سران این اتحادیه خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود از گفتگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به رغم وجود اختلاف نظر‌ها در مورد روابط اتحادیه اروپا و پکن خبر داد و نوشت: در این گفتگو با برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و چین و تقویت رایزنی‌ها موافقت شد.

وی همچنین با انتشار پیام دیگری با تاکید بر اتحاد جامعه بین المللی در قبال افغانستان، نوشت: در این تماس موضوع وضعیت افغانستان و دولت طالبان نیز مطرح شد.

چارلز میشل افزود: جامعه بین المللی باید از طالبان بخواهد تا به تعهدات بین المللی احترام گذاشته و از دولت فراگیر اطمینان حاصل کند.

نخستین نشست مجازی سران کشور‌های گروه -۲۰ با موضوع بحث پیرامون پیامد‌های خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور در حالی برگزار شده است که در آن بدون حضور روسیه و چین وعده‌هایی برای ارائه کمک به مردم افغانستان مطرح شده و قرار است نشست دیگری نیز بزودی در مسکو برگزار شود.

از سوی دیگر نیز در این نشست، اتحادیه اروپا برای ارایه کمک ۱.۱۵ میلیارد دلاری به افغانستان با هدف جلوگیری از فروپاشی بزرگ انسانی و اجتماعی – اقتصادی، متعهد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار