حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: جمهوری اسلامی حبل المتین و اصلی‌ترین منادی حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت‌الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جمع نمازگزاران ایلامی در مصلی با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت ، گفت: میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) به نام هفته وحدت نامگذاری شده تا مورد توجه همه مسلمانان باشد.

او افزود: یهودیان و کافران می‌خواستند نسل پیامبر منقرض شود، خداوند متعال شجره امامت را از مسیر دیگری برای هدایت امت پیش برد و در طول تاریخ جنگ‌های بیشماری بین مسلمان با کفار رخ داده و همچنان ادامه دارد که هدف همه این جنگ‌ها تضعیف مسلمانان است.

او بیان کرد: دشمن برای تفرقه بین مسلمانان همواره برنامه ریزی داشته و دارد و برای تفرقه افکنی وهابیت، طالبان و داعش را به نام اسلام علیه اسلام ایجاد کرده است.

او مطرح کرد: قبله واحد، دین واحد، پیامبر واحد همگی نشان از اتحاد مسلمانان دارد، ولی دشمنان اسلام با قدرت اقتصادی و تحریمی که در اختیار دارند، می‌خواهند به وحدت اسلام ضربه بزنند.

او ادامه داد: آن‌ها نمی‌خواهند که کشور ما حبل الله باشد و تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان از بین برود.

او اظهار کرد: در استان هم باید برای توسعه وحدت تلاش و از تخریب شخصیت‌ها و برداشتن پرچم تفرقه پرهیز کنیم.

او ادامه داد: شرایط امر به معروف مشخص است و این طور نیست کسی که قلمی در دست و تریبونی در اختیار دارد دیگران را تخریب کند، بلکه باید حرمت‌ها را حفظ کرد.

او مطرح کرد: همه باید برای وحدت و توسعه زیرساخت‌های استان تلاش کنیم.

او همچنین با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) مطرح کرد: امام حسن عسکری (ع) زندگی مظلومانه‌ای داشت و اینکه لقب عسکری به ایشان دادند، چون تحت شدیدترین تدابیر نظامی زندگی ایشان رصد می‌شد و در تنگنای شدیدی از نظر آزادی بسر می‌بردند.

او افزود: امام حسن عسکری (ع) پدر امام معصومی هستند که منجی بشریت و عدالت گستر جهان است و امید شیعیان است و در شرایط کنونی بزرگترین اعمال بر اساس روایات انتظار فرج است.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.