ابراز نگرانی روسیه از افزایش تنش‌های سیاسی در لبنان

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از همه سیاستمداران لبنانی خواست تا خویشتندار باشند و برای نا آرامی‌ها تدبیری بیاندیشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو از افزایش تنش‌های سیاسی در لبنان بسیار نگران است و از همه سیاستمداران لبنانی خواست که خویشتنداری و از خود تدبیر نشان دهند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: امیدواریم دولت نجیب میقاتی، نخست وزیر جدید لبنان  باید با چالش‌های خطرناک و بسیار دشوار مقابله کند تا بتواند بدون دخالت خارجی به حل مسائل جاری بازگردد.

فرانسه، آمریکا و سازمان ملل متحد هم خواستار آرامش در لبنان شدند اما همچنین بر لزوم اجازه دادن به تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تاکید کردند.

روز گذشته تظاهرات مسالمت آمیز معترضان در مقابل وزارت دادگستری لبنان به خشونت کشیده شد که طی آن هفت تن جان خود را از دست داده و ده ها تن زخمی شدند.

 معترضان پلاکارد‌هایی را علیه مداخله آمریکا در زمینه تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت بالا برده بودند.

در حال حاضر مجلس لبنان دراختیار اکثریت همسو با جبهه مقاومت است و این یکی از دغدغه‌های اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. اگر در انتخابات آتی پارلمان لبنان گروه‌های مقاومت و نیز احزاب همسو با آن بتوانند مواضع خود را حفظ و یا آن را تقویت کنند شاید معادله پیچیده لبنان رویکرد جدیدی به خود بگیرد.

غرب با حمایت‌های همه جانبه رژیم غاصب صهیونیستی، اما در تلاش است تا با بر هم زدن اوضاع داخلی و ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای در داخل احزاب سیاسی لبنان بار دیگر به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.

حالا مردم لبنان حرفشان این است؛ پشت پرده پرونده انفجار بندر بیروت دست‌هایی نهفته که می‌خواهد قبایل، طوایف، احزاب سیاسی و مردم را به جان هم بیندازد و اینکه شخص قاضی پرونده انفجار بیروت باید بدون توجه به حاشیه سازی‌ها و فشارهای بیرونی و بدون هیچ چشم پوشی عاملان این حادثه را مجازات کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار