منابعی در جنبش‌های شیعی حزب الله و أمل لبنان تاکید کردند که مواضع ثابت این ائتلاف راه را بر فتنه افکنی آمریکا در مرحله محوری تاریخ این کشور می‌بندد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، منابعی در ائتلاف دوگانه شیعی (حزب الله و أمل) در واکنش به حوادث روز پنج‌شنبه در مقابل دادگستری لبنان در بیروت بر ثبات مواضع خود در این مرحله حساس تاریخی تاکید کردند.

این منابع در گفتگو با الجمهوریه اعلام کردند: ما در مرحله محوری در تاریخ لبنان به سر می‌بریم. مهم این است که ما کاری را که باید، انجام دهیم. ما بر این باوریم که مواضع ما، مواضع بر حقی است که در راستای خدمت به منافع عالی ملی در سطح امنیتی و ثبات کشور است و راه را به روی پروژه‌های فتنه افکنانه آمریکا که به واسطه ابزار‌های داخلی در لبنان اجرا می‌شود، می‌بندد. این ابزار‌ها بعضا قضایی هستند و این مساله به قاضی بیطار و دیگرانی که قضایی نیستند، محدود نمی‌شود و برخی ابزار‌ها غیرقضایی هستند.

به گفته این منابع، اگر هیات دولت روز سه شنبه اقدام مناسبی را انجام می‌داد و وزیر دادگستری را ملزم می‌کرد آنچه لازم است و بر اساس صلاحیت هایش برای جلوگیری از اقدامات قاضی بیطار انجام می‌داد، حوادث روز گذشته اتفاق نمی‌افتاد و کشور به سوی فتنه حرکت نمی‌کرد. ما بر سر مواضع خود به خصوص بعد از آنچه اتفاق افتاد، هستیم و از آن عقب نشینی نخواهیم کرد و نفر اصلی این فتنه باید برکنار شود.

این منابع تأکید کردند: آنچه در الطیونه رخ داد، نسخه تجدید نظر شده و جدیدی از حادثه در مرکز عین الرمانه است و اگر حکمت ما نبود، به سمتی بسیار خطرناک‌تر می‌لغزیدیم و امروز ما خون کسانی را که کشته شدند بر گردن قاضی البیطار، قاضی پرونده انفجار بیرت می‌گذاریم و پس از روشن شدن همه حقایق و امور، حقایقی که هیچ شکی در آن‌ها وجود ندارد که ما در برابر یک قاضی هستیم که دستورالعملی را استفاده می‌کند که امنیت و ثبات کشور را هدف قرار می‌دهد و ما منتظر رئیس جمهور هستیم که ما را از این کوره راه بیرون برد و کشور را حفظ کند و ما هیچ شکی نداریم که رئیس جمهور چنین کاری را انجام خواهد داد.

در تحصن مسالمت آمیز مردم لبنان در محوطه کاخ دادگستری بیروت، پایتخت لبنان علیه قاضی طارق بیطار (قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت) به ویژه منطقه الطیونه و عین الرمانه جایی که هواداران حزب الله و جنبش امل حضور داشتند و تیراندازی به سوی معترضان هفت نفر از تظاهرکنندگان، شهید و حدود ۶۰ نفر دیگر مجروح شدند. تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور طارق بیطار مبنی بر بازداشت تعدادی از وزراء و نمایندگان این کشور برگزار شد.

حزب الله لبنان و جنبش امل با صدور بیانیه‌های مستقل با محکوم کردن تیراندازی به سوی مردم بی گناه، خواستار انجام تحقیقات و مجازات عاملان این اقدام شوم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار