رئیس انجمن متخصصان بهداشت حرفه‌ای گفت: دستیابی به جایگاه واقعی متخصصان بهداشت حرفه‌ای در کشور مسئله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حسن اصیلیان، رئیس انجمن متخصصان بهداشت حرفه ای در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه نیروهای بهداشت حرفه ای در کشور اظهار کرد: کارشناسان بهداشت حرفه ای در راستای حفظ سلامتی کارگران و مهندسان به خصوص در مکان‌های صنعتی و کارخانجات، مسئولیت خطیری برعهده دارند.

 اصیلیان افزود: متاسفانه امروزه بهداشت حرفه ای، جایگاه واقعی در جامعه ندارد؛ دستیابی به جایگاه واقعی متخصصان بهداشت حرفه‌ای در کشور، مسئله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

او ادامه داد: رشته بهداشت حرفه ای دارای وظایفی مشخص در قانون هستند. سالی ۳۰ نفر در این رشته، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند.

رئیس انجمن متخصصان  بهداشت حرفه ای کشور بیان کرد: براساس قانون، رشته بهداشت حرفه ای متولی حفظ سلامتی کارگران، مهندسان و افزایش طول عمر با کیفیت آنهاست. متاسفانه در برخی از مراکز از نیروهای غیرتخصصی برای امور بهداشت حرفه ای بکار گرفته اند که این موضوع باعث شده تا سلامتی کارگران و مهندسان در معرض خطر قرار بگیرد.

اصیلیان گفت: در حال حاضر در رشته بهداشت حرفه ای، حدود ۲۰ میلیون نفر فارغ التحصیل هستند که آموزش های تخصصی و لازم برای انجام امور بازرسی و حفظ سلامتی کارکنان محیط های صنعتی و غیره را دیده اند اما به دلیل نبود جایگاه واقعی آنها، از این نیروها استفاده نمی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار