مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته سلامت روان گفت: محیط زیست سالم تضمین کننده سلامت روان انسان هاست و تأثیر بحران‌های زیست‌محیطی بر سلامت روان انسان مشهود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت توجه به سلامت روان در حفظ پویایی و نشاط جامعه اظهار داشت: با نگاهی بر نتایج تحقیقات روانپزشکان و تجارب فردی می‌توان تأثیرات انس با طبیعت و بودن در محیط زیست سالم را در حفظ شادابی و سلامت روان انسان به راحتی درک کرد.

او افزود: بحران‌های محیط زیستی نظیر انواع آلودگی ها، تغییرات اقلیمی و خشک‌شدن دریاچه، رودخانه و تالاب‌ها، خشک‌سالی و تخریب محیط زیست و... از مواردی هستند که علاوه بر سلامت جسمانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، سلامت روانی انسان‌ها را تهدید می‌کنند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده است افراد در معرض این بحران‌های محیط زیستی بیشتر در معرض آسیب‌های روحی و روانی و افسردگی، مرگ‌های غیرطبیعی، افزایش خشونت و. برای خود یا اطرافیان خود هستند.

او ادامه داد: با درنظرگرفتن مجموعه آسیب‌هایی که بحران‌ها و مشکلات محیط‌زیستی برای انسان‌ها دارد شاید راحت‌تر بتوان اثر فعالیت‌های مخرب محیط زیست درک کرد و حفاظت از محیط زیست را در حقیقت تلاش برای حفظ سلامت روحی- روانی و جسمی بشر دانست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار