با گذشت بیش از یک سال از شروع طرح مسکن ملی، شهروندان طبسی همچنان در رویای خانه دار شدن به سر می برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یک سال و نیم از آغاز طرح مسکن ملی می گذرد و متقاضیان، خواستار تسریع در روند ساخت و سازها هستند.

شهروندان طبسی نیز از روند کند احداث ساختمان ها در طرح مسکن ملی گلایه دارند و می خواهند هرچه زودتر خانه هایشان آماده تحویل شود.

در این بین، جوانان که صبر و طاقتی کمتر از بقیه دارند، چشم انتظار هستند تا آرزوی خانه دار شدنشان برآورده شود.

بیابان خشک را به جای خانه می بینیم

یکی از شهروندان طبسی گفت: بعد یک سال و نیم که از اجرای طرح مسکن ملی در شهرستان طبس می‌گذرد به جای خودنمایی خانه، بیابان‌های خشک به چشم می‌خورد.

او افزود: متقاضیان طرح مسکن ملی خواستار تسریع در روند ساخت و ساز‌ها هستند تا بتوانند رویای خانه دار شدن را به حقیقت تبدیل کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه هر روز شاهد نوسانات شدید قیمتی در بازار مصالح ساختمانی هستیم ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود تا مراحل ساخت و ساز شروع شود.

حالا نبود زمین به خصوص در سایت ۷۹ واحدی طبس از یک طرف و از طرفی دیگر گرانی مصالح ساختمانی، متقاضیان را ناامید و سرگردان کرده است.

روند لاکپشتی اجرای طرح ملی مسکن/ از انجام کارهای اداری تا نامه ای با دستور یک  ماهه

یوسفی پور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان طبس گفت: همزمان با شروع آماده سازی و مشخص شدن خیابان‌ها توسط شهرداری و با توجه به اینکه نقشه بردار در سایت مستقر است کار‌های اداری انجام می‌شود.

سجادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس نیز گفت: نامه‌ای در شورای مسکن استان برای شهرداری ارسال شده که در مدت زمان کمتر از یک ماه تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی انجام شود.

مرتضوی سرپرست شهرداری طبس بیان کرد: ۵۰ درصد برای صدور پروانه ساخت ساختمانی تخفیف در نظر گرفته شده است و به صورت نیم بها پروانه ساخت صادر می‌شود.

با اجرای طرح مسکن ملی جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر در شهرستان طبس از نعمت مسکن بهره مند می‌شوند.

در پروژه مسکن ملی در شهرستان طبس هزار و ۹۴۴ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

طرح مسکن ملی در ۳ پروژه ۵۰، ۵۶، و ۷۹ واحدی تعریف شده که هم اکنون پروژه ۵۰ واحدی ۱۵ درصد و پروژه ۵۶ واحدی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین پروژه ۷۹ واحدی در مرحله صدور پروانه به سر می‌برد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.