روزنامه تلگراف نوشت نیروی هوایی سلطنتی انگلیس پرواز‌های سری را برای انتقال مترجمان افغانستانی که از مرز این کشور فرار کرده‌اند، انجام می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، روزنامه تلگراف نوشت نیروی هوایی سلطنتی انگلیس ماموریت‌های سری را برای خروج مترجمان افغانستانی که موفق به عبور از مرز افغانستان می‌شوند، انجام می‌دهد.

روزنامه تلگراف مکان‌های مشخص حمل و نقل هوایی را گزارش نکرده است، اما گفته شده که بسیاری از افغانستانی‌ها از حکومت طالبان به سوی کشور‌های مختلف مرزی از جمله پاکستان، ازبکستان و تاجیکستان فرار کردند و انگلیس برای انتقال آنها به لندن پروازهای سری انجام می‌دهد.

همچنین پروازهای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بسیاری از اتباع خارجی در کشور‌های متفق را هم جابه جا می‌کند و به مناطق مرزی کشور‌های همسایه می‌برد. هواپیما‌های مورد استفاده قادر به فرود در زمین‌های ناهموار از جمله جاده‌ها، بیابان‌ها و خاکریز‌ها هستند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: در طول عملیات خروج نیروها در ماه آگوست تلاش کردیم تا تعداد بیشتری را از افغانستان خارج کنیم و بیش از  ۱۵هزار  نفر را از کابل از جمله هزاران مترجم افغانستانی و وابستگان آن‌ها را با هواپیما از آن کشور بیرون کشیدیم.

همچنین وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: واشنگتن قصد دارد پرواز‌های خود را به منظور خروج جاماندگان و اتباع خارجی از افغانستان تا پایان سال از سر بگیرد.

این مقام گفت: به محض اینکه ترکیب مناسب اسناد و تدارکات را داشته باشیم، دوباره به کار خود ادامه می‌دهیم.

به گفته یکی از مقامات، وزارت امور خارجه به روند درخواست ویزا ادامه می‌دهد تا افراد بیشتری بتوانند واجد شرایط این پرواز شوند.

چندی پیش، نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا با هیات طالبان در دوحه قطر دیدار کردند. این نخستین ملاقات سه جانبه غربی ها با طالبان از زمان بازگشت به قدرت این گروه در آگوست سال جاری میلادی (شهریور ماه) به شمار می آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار