مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان با سطح کشت نزدیک به ۱۱ هزار هکتار سیب‌زمینی تولید پاییزه یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیمان فیروزنیا مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص برداشت سیب‌زمینی تولید پاییزه گفت: برداشت محصول سیب‌زمینی تولید پاییزه سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ از اوایل مهر ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با سطح کشت نزدیک به ۱۱ هزار هکتار سیب‌زمینی تولید پاییزه (حدود ۱۱ درصد سطح زیر کشت سیب‌زمینی تولید پاییزه کشور) و برآورد تولیدی حدود ۳۲۰ هزار تن (معادل ۹ درصد تولید پاییزه کل کشور) یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

فیروزنیا افزود: این محصول حدوداً از نیمه بهار تا اوایل تیر ماه در مناطق سردسیر استان عمدتاً شهرستان‌های فریدن، سمیرم، فریدونشهر، چادگان، بویین‌میاندشت، خوانسار، گلپایگان و تیران و کرون کشت می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیمی موجود در این مناطق، ارقام از تنوع خوبی برخوردار هستند، در حال حاضر انواع ارقام بسته به نوع مصرف از ارقام صنعتی، تازه‌خوری در این مناطق در دست تولید است و نیاز صنایع و سایر مصرف‌کنندگان را مرتفع می‌کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: بخشی از این تولید سالیانه به مصرف تأمین غده بذری مورد نیاز در خود استان و سایر استان‌های دیگر کشور اعم از استان‌های سردسیر و یا جنوبی کشور (طرح استمرار) می‌رسد، عمده ارقام مناسب برای صادرات نیز از این تولید هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.