نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: استقرار و توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان های کم برخوردار غرب اصفهان با هدف ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خام فروشی و فساد محصولات کشاورزی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در حاشیه بازدید از سردخانه و کارخانه فرآوری سیب‌زمینی شهر دامنه فریدن،گفت: سال های بسیاری محصول سیب زمینی فریدن در نبود انبارهای مناسب و صنایع تبدیلی دور ریخته می شد، مشاهده این صحنه بسیار اندوهبار بود که برای رفع آن در همان سال هاپیشنهاداتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و مسئولان دولتی داده شد.

 وی با اشاره به راه اندازی سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی با تلاش سرمایه گذار بخش خصوصی، اظهار امیداوری کرد و افزود: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با تکمیل و گسترش کارخانه،  شاهد فساد محصولات تولیدی کشاورزان این منطقه نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: راه‌اندازی یک واحد تولیدی و یا صنایع تبدیلی در مناطق محروم و یا کم برخوردار، توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود سطح معیشت مردم و کشاورزان آن منطقه را بدنبال خواهد داشت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: هزاران تن مواد غذایی و محصولات کشاورزی به دلیل اینکه فضای استاندارد و مناسب برای نگهداری آنها در همه فصول سال وجود ندارد از بین می رود که این رویه اسراف است و باید مدیریت شود.

وی افزود: پرهیز از اسراف یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است، از این رو با حمایت از  تولید کننده و سرمایه گذار علاوه بر افزایش سطح کیفیت و کمیت محصولات، خرید مردم نیز افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: در جهش تولید و رونق اقتصادی باید به گونه ای حرکت کنیم که برای کشورهای دیگر الگو باشیم.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: باید به جایی برسیم که برای دنیا الگو باشیم و همه بدانند که مسلمانان می‌توانند حتی در مسائل تولید و اقتصاد جلوتر از غربی‌ها حرکت کنند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.