معاون پژوهش و ‏فناوری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان گفت:در ایران، خام فروشی بیشتر رونق دارد و به صنایع تبدیلی کمتر توجه می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید مُلاحسینی معاون پژوهش و ‏فناوری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با اشاره به اینکه توجه هرچه بیشتر به صنایع تبدیلی کشاورزی در  استان اصفهان راهکاری برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات است  گفت: کمبود و ضعف صنایع تبدیلی سبب می‌شود که در برخی بخش‌های زیرمجموعه صنعت کشاورزی ، رونق و پیشرفت مطلوبی حاصل نشود.

او ادامه داد: برای مثال تولید گیاهان دارویی و فرآوری و فروش محصول نهایی یکی از اصلی‌ترین درآمد‌های کشاورزی در کشور‌های دیگر است، اما در ایران، خام فروشی بیشتر رونق دارد و به صنایع تبدیلی آن کمتر توجه شده است.

معاون پژوهش و ‏فناوری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان اضافه کرد: گیاهان دارویی محصولاتی کم آب بَر هستند و می‌توان برای افزایش کشت آن‌ها در استان برنامه ریزی کرد، اما باید صنایع فرآوری و تبدیلیشان را نیز توسعه داد.

مُلاحسینی با بیان اینکه ارتقای صنایع تبدیلی، میزان تولید، درآمد و اشتغال را بیشتر می‌کند اظهارداشت: تولید بیشتر از طریق صنایع تبدیلی سبب ایجاد بازار‌های جدید خواهد شد و تنوع مشتریان را در پی دارد.

او  با تاکید بر اینکه توسعه صادرات در کنار گسترش صنایع تبدیلی ضروری است خاطرنشان کرد: بهبود فروش محصولات به‌ویژه به مشتریان خارجی انگیزه تولید افزون‌تر را به دنبال دارد که به توسعه صنعت کشاورزی و جهش تولید منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.