مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: خراسان شمالی با کمبود پرستار مواجه است و در حالی که نُرم کشوری پرستار به تخت ۱.۳ تا ۱.۵ است این رقم در استان ۹ دهم است.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا فانی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که مشکل کمبود پرستار کشوری است گفت: سال گذشته بخش درمان از استخدامی‌های وزرات بهداشت ۱۸۰ نفر سهمیه داشت که ۹۰ نفر آن پرستار بودند و از امروز ابلاغ شروع به کار آن‌ها صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید


فانی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی جهت جبران کمبود پرستار به ویژه در زمان پیک به تمدید طرح ۱۰۰ پرستار اقدام کرده است، افزود: با این حال با توجه به این که استان‌های محروم و دانشگاه‌های کوچک دارای ضریب پایین تری هستند درخواست داریم که وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی در زمان برگزاری آزمون‌ها سهمیه بیشتری را به دانشگاه‌های کوچک‌تر بدهند تا تعادل شاخص نیروی انسانی در همه دانشگاه‌ها به یک سطح برسد.

او درباره افزایش اضافه کاری در بیمارستان‌ها بیان کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها را پرستاران خانم تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها وظایفی از جمله مادری و همسری را نیز به عهده دارند.

 مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که نبود نیروی کافی باعث می‌شود بیمارستان‌ها اضافه کاری و شیفت‌های طولانی مدت برای پرستاران در نظر بگیرند ادامه داد: این موضوع علاوه بر اینکه برای تمام پرستاران آسیب زننده است برای پرستاران خانم به مراتب آسیب بیشتری دارد و باعث ایجاد فرسودگی و مشکلات خانوادگی می‌شود.

فانی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مراجع ذیصلاح برای استخدام بیشتر پرستاران بتوان فرآیند خدمات رسانی در استان را ارتقا بخشید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.