مدیر جهاد کشاورزی مهریز یزد گفت: ۱۷ واحد پرورش صنعتی و سنتی شترمرغ در این شهرستان، سالانه ۱۵۰ تن گوشت تولید و روانه بازار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد جعفری مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: ۱۷ واحد پرورش صنعتی و سنتی شترمرغ در این شهرستان، سالانه ۱۵۰ تن گوشت تولید و روانه بازار می‌کنند که از این تعداد واحد پرورشی، ۱۲ مورد صنعتی و بقیه سنتی هستند.

او با اشاره به اینکه پرورش شترمرغ یک صنعت پرسود با اشتغال‌زایی بالا محسوب می‌شود ادامه داد: از گوشت، تخم، پوست، پر، روغن و سایر قسمت‌های این پرنده، بخشی در شهرستان و حتی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی مهریز افزود: طی سال‌های اخیر با حمایت دولت و شرایط آب و هوایی منطقه شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی در راستای صنعت پرورش شترمرغ در شهرستان هستیم و زمینه برای همکاری و ارتقای آن وجود دارد.

جعفری کارشناسان جهاد کشاورزی گفت: آمادگی کامل برای هر نوع همکاری با بخش‌خصوصی و علاقه‌مندان به ویژه جوانان برای فعالیت و مشارکت در این صنعت مناسب را دارند تا بیش از گذشته شاهد رونق و گسترش این صنعت در شهرستان باشیم.

زمینه‌های تولید در بخش دامپروری مهریز شامل پرورش گاو داشتی و پروار، شتر داشتی و پروار، پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار و پولت، مرغ مادر گوشتی، پرورش شترمرغ و کبک مولد و پروار، پرورش زنبور عسل، پرورش آهو، پرورش کرم ابریشم، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، اسب و گورخر است.

یک سوم جمعیت مهریز از طریق پرورش دام، طیور و آبزیان امرار معاش می‌کنند و این شهرستان را به یکی از قطب‌های تولید شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید، تخم مرغ، عسل، گوشت کبک و شترمرغ استان تبدیل کرده‌اند.

مرکز این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهریزد قرار دارد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار