افزایش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

امروز در معاملات بازار‌های جهانی و در پی افزایش قیمت گاز طبیعی در آستانه فصل زمستان، قیمت نفت خام بار دیگر روندی افزایشی به خود گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش قیمت گاز طبیعی بسیاری از تولیدکنندگان برق به سمت جایگزینی گاز با نفت روی آورده اند که همین امر موجب شده قیمت نفت خام در معاملات جهانی به طور بی سابقه‌ای افزایش یابد.

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با همین میزان افزایش، ۸۰ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

انستیتوی نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۸ اکتبر ۵.۲ میلیون بشکه افزایش داشته است. به گفته منابع خبری موجودی بنزین آمریکا نیز در روز‌های اخیر ۴.۶ میلیون بشکه کاهش نشان می‌دهد.

کارشناسان پیش بینی کرده اند با توجه به افزایش بی سابقه قیمت نفت خام در جهان، بحران انرژی در کشور‌های مختلف دور از انتظار نخواهد بود. مقامات آمریکا این روز‌ها به شدت در مورد این افزایش قیمت‌ها نگرانند و تلاش می‌کنند با فشار به تولیدکنندگان بزرگ نفت برای تولید و عرضه بیشتر، این افزایش قیمت را کنترل کنند.

سازمان اوپک پلاس هم در روز‌های اخیر اعلام کرده فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تولید نفت خام ندارد و به همان میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز بسنده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار