نوذری گفت: برای بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا و مستحکم سازی مدارس و منازل نیاز مبرمی به مسیر‌های دسترسی مطلوب و آب است.

امرالله نوذری فرماندار شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۲ نیاز اساسی برای بازسازی منازل آسیب دیده در مناطق عشایری اندیکا، موضوع جاده‌های دسترسی و نبود آب است.

او افزود: زلزله قلعه خواجه بیش از ۵۳۰ منزل مسکونی را به صورت صد درصد ویران کرد، همچنین ۱۳۰ کیلومتر جاده عشایری تخریب شدند که باید بازسازی شود، علاوه بر آن ۱۷۸ راس دام نیز تلف شدند.

نوذری بیان کرد: ۸۲ مدرسه نیز در پی زلزله آسیب دیدند که بین ۱۱ تا ۱۷ مورد بر طبق اعلام کارشناسان غیر قابل استفاده هستند و باید مجددا بازسازی شوند که طی نشست‌ها با رئیس سازمان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و کوروش مودت مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز مقرر شد بزودی کار تعمیرات شروع و کلنگ زنی مدارس آغاز گردد.

فرماندار شهرستان اندیکا اظهار داشت: حدود ۷ مدرسه نیز که به صورت کامل تخریب شدند در مناطق سخت گذر قرار دارند که هیچ مسیر دسترسی به آن‌ها وجود ندارد که در همین زمینه قرارگاه سازندگی شهید متوسلیان برای ساخت مدارس در صورت تامین مصالح آن اعلام آمادگی کرده است که ما نیز در حال رایزنی با هوانیروز جهت استفاده از بالگرد‌ها برای حمل مواد اولیه ساختمانی هستیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۹:۳۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
بعد اینهمه سال بالاخره دارن جاده ها رو درست میکنن