رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: روند نزولی قیمت دلار تأثیری بر بازار خودرو نداشته و موجب تشدید رکود معاملات خودرو شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا حیدری  رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد  گفت: مدتی قبل که روند قیمتی دلار رو به افزایش گذاشته بود، باعث اندکی رونق در خرید و فروش خودرو شد، اما زمانی که صحبت از آزاد شدن واردات خودرو شد، همان اندک رونق نیز از بین رفت و بازار خودرو به کما رفت.

او افزود: هم اکنون نیز که واردات خودرو منتفی شده، همه معاملات خودرو قفل شده و رکود خرید و فروش چه در بازار خودرو‌های جدید و چه در خودرو‌های مستعمل شدت گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد  آزاد شدن واردات خودرو‌های خارجی را به نفع بازار دانست و ادامه داد: این موضوع از انحصاری شدن بازار خودرو جلوگیری کرده و بر روی همه قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش قیمت خودرو و افزایش خرید مردم می‌شود.


بیشتر بخوانید


حیدری بیان کرد: ممنوعیت واردات خودرو به هیچ وجه به نفع حمایت از تولید داخلی نیست، زیرا نبود خودرو خارجی، رقابت در بازار خودرو داخلی را کاهش داده و بر افت کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.

او تصریح کرد: در بازار بی رقابت معاملات خودرو داخلی، استاندارد‌ها ضعیف و کیفیت خودرو نیز تقلیل می‌یابد، باید در کنار حمایت از تولید داخل، حمایت از مصرف کننده نیز در دستور کار باشد تا کیفیت خودرو افزایش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.