رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: معاملات خودرو‌های خارجی در بازار مشهد که پیش از این تقریبا به صفر رسیده بود در چند روز اخیر بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: خودرو‌های لوکس خارجی به دلیل ارزش افزوده و سود بالای حاصل از خرید و فروش آن در مشهد خواهان بیشتری دارد.

او افزود: خودرو هم اکنون از حالت کالای مصرفی خارج و تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و اغلب خریداران خودرو‌های خارجی از این وسیله مانند ارز و زمین درآمدزایی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد با اشاره به تاثیر فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو در بازار ادامه داد: پیش از این قیمت خودرو‌های ایرانی و خارجی در بازار کاهش یافته و به ثبات نسبی رسیده بود، اما دوباره با اعلام فرمول جدید شورای رقابت برای محاسبه قیمت خودرو، قیمت‌ها اوج گرفت.

حیدری بیان کرد: خودرو‌های ایرانی نسبت به هفته گذشته ۳۰ تا ۷۰ میلیون و گاه تا ۱۰۰ میلیون ریال افزایش قیمت یافتند و قیمت‌ها در خودرو‌های خارجی هنوز به ثبات لازم نرسیده است و افزایش قیمت در آن‌ها محسوس نیست.

او تصریح کرد: به دلیل تعطیلی‌های اجباری ناشی از شیوع کرونا و افزایش هزینه‌های جانبی صنوف، صنف نمایشگاه داران شرایط خوبی ندارند و تا الان ۱۰ تا ۱۵ درصد صاحبان پروانه کسب در این صنف پروانه خود را باطل کرده‌اند.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.