فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:حوادث حریق در جنگل‌ها و مراتع خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد روحی فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:  با هدف صیانت و حفظ و حراست از اراضی ملی و با تلاش‌های مجاهدانه جنگلبانان و نیرو‌های یگان حفاظت ادرات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها اقدامات مؤثری در کاهش تخریب و تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی صورت گرفته است.

او افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۱۷ فقره آتش سوزی در سطحی معادل ۴۳ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان را شاهد بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


این مسئول علت این موفقیت را در برگزاری کارگاه‌های آموزش ترویجی برای ساکنین در حوزه‌ها، مردم محلی، دهیاران، شورا‌های اسلامی و همیاران طبیعت دانست وادامه داد: باید برای ارتقاء سطح حفاظت و حراست از اراضی ملی فرهنگ سازی همراه با اطلاع رسانی انجام گیرد.

روحی با اشاره به ۱۷۵ فقره خلع ید و اعاده زمین‌های متصرفی به وضع سابق در سطح ۴۶۶ هکتار در ۶ ماهه اول امسال بیان کرد:این امر نیز نسبت به مدت مشابه از رشد ۵ درصدی برخوردار است. همچنین با هدف جلوگیری و پیشگیری از تخریب اراضی ملی ۵۱۴ فقره در مساحتی معادل ۹۲۱ هکتار پرونده تخلف تنظیم شده که در مقایسه با مدت مشابه نیز از رشد ۵ درصدی برخوردار است.

او تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه پارسال، کشف چوب آلات جنگلی تاغ و محصولات فرعی مرتع رشد ۳۶ درصدی، کشف و امحاء غیر مجاز ذغال رشد ۴۰۰ درصدی و خروج دام غیر مجاز از مراتع رشد ۳۵ درصدی را داراست.


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.