رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد:

گرمای هوا، مراتع تایباد را با خطر آتش سوزی تهدید می‌کند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: به دلیل تغییر اکوسیستم و گرمای هوا مراتع و جنگل‌های تایباد، با خطر آتش سوزی تهدید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا علیپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد در نشست خبری بخش کشاورزی با اصحاب رسانه گفت: مساحت جنگل‌های دست‌کاشت این شهرستان ۱۰ هزار هکتار است که بیشتر آن را تاغ‌زار‌ها تشکیل می‌دهند.

او افزود: تغییر اکوسیستم و گرمای هوا مراتع و جنگل‌ها را با خطر آتش سوزی تهدید می‌کند که برای کاهش تهدید آتش سوزی مراتع شهرستان، چرای دام‌ها آزاد گذاشته شده که می‌تواند ۸۵ درصد خطر را کاهش دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد با اشاره به اینکه تاکنون مورد آتش سوزی در تایباد اتفاق نیفتاده است؛ ادامه داد: دام‌ها با چرای خود گیاهان قابل آتش سوزی را کاهش می‌دهند و باقیمانده آن‌ها سُم‌کوب می‌شوند که فقط بستر خاک باقی می‌ماند.

علیپور بیان کرد: در جنگل‌ها و مراتع تایباد جاده‌های آتش‌بُر ایجاد شده که در صورت وقوع حادثه خودرو‌های امدادی امکان تردد داشته باشند.

او تصریح کرد: خانواده‌ها اگر به دامن طبیعت می‌روند از روشن کردن آتش خودداری کنند که کوچکترین سهل انگاری می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری داشته باشد.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار