همایش جهش تولید در دیم‌زارهای آذربایجان شرقی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان پهنه با هدف افزایش بهره‌وری در این اراضی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه بیشترین سطح زیر کشت در استان ما یعنی بالای ۶۰ درصد اراضی زراعی مربوط به دیم زارهاست و از طرفی نزولات جوی رو به کاهش است، طرح جهش تولید در دیم زار‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

فتحی افزود: امسال ۲۰۰ هزار کشاورز و ۲۵۰ کارشناس در استان در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می‌شود همکاری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در این طرح از اصول علمی و فنی برای افزایش تولید استفاده می‌شود افزود: این طرح در تامین امنیت غذایی بسیار موثر است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توجه به ژنتیک یعنی استفاده مناسب از بذر‌های معرفی شده و اصلاح شده که در عملکرد تاثیرگذار است، استفاده از ردیف کار، به زراعی و رعایت اصول فنی در تغذیه از جمله اصول علمی استفاده شده در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها است.

ربانی  مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی هم در این همایش گفت: طرح جهش تولید در دیم زار‌ها در آذربایجان شرقی برای دومین سال است که اجرا می‌شود.

ربانی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی حمایت‌های بیمه‌ای،تجهیزات و ادوات  و آموزشی دارد تا طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان به خوبی اجرا شود.

او ادامه داد: این طرح در استان ما امسال در ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی اجرا می‌شود و پارسال نیز در ۱۵۴ هزار هکتار اجرا شد.

ریانی یادآور شد: طرح جهش تولید در دیم زار‌ها سال قبل در ۶ استان و امسال در ۱۵ استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار