مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مجوز صادر شده در مزرعه پرورش مشهد، صرفا تکثیر، پرورش و صادرات کروکودیل برای مزارع پرورش داخلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طاهرپور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر در جای دیگری از کشور کشتار این گونه تکثیر از کروکودیل  هم انجام شده آن را محکوم می‌کنیم، اما باید توجه داشت که مجوز صادر شده در مزرعه پرورش مشهد صرفا تکثیر، پرورش و صادرات آن و  برای مزارع پرورش داخلی است.

او افزود: این مجموعه صرفا دارای استخر‌های نگهداری و تکثیر است که امکانات بازدید گردشگران نیز برای آن فراهم شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: تمامی مطالب مطرح شده تا این لحظه از سوی دوستداران محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات صرفا اتهاماتی هستند که به مرور زمان عدم صحت آن ثابت می‌شود، زیرا هیچ مجوزی در زمینه ادعا‌های مطرح شده صادر نشده و نخواهد شد.

قوانین حاکم بر تکثیر و پرورش کروکودیل

تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال ۹۳ درخواستی برای پرورش کروکودیل در مشهد ارائه شد که سرمایه گذار باید تمامی موارد مدنظر محیط زیست را برای سایت پرورش و تکثیر کروکودیل فراهم می‌نمود.


بیشتر بخوانید


او افزود: با نظارت سازمان شیلات کشور مقرر شد مجوز صادر شود، اما از آن جایی که کار سرمایه گذار برای سایت پرورش، نواقصی داشت و لازم بود که باید‌ها و نباید‌های محیط زیست را رعایت کند راه اندازی مرکز چندین سال به طول انجامید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این وضعیت تا آنجا ادامه یافت که در سال ۹۸ مجوز لازم برای پرورش و نه کشتار را صادر کردیم، اما با آمدن بیماری کووید ۱۹ به خاطر محدودیت‌های اعمال شده برای حضور بازدیدکنندگان و تعطیلی فضای گردشگری و تفریحی راه اندازی سایت به تاخیر افتاد.

همتی بیان کرد: تمامی مطالبی که در خصوص فعالیت این مزرعه از سوی دوستداران محیط زیست مطرح می‌شود صرفا ادعا و اتهام است، زیرا هیچ محل و امکانی برای کشتار کروکودیل در این مجموعه نه وجود دارد و نه پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.