رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ وقف جدید در این شهرستان به ارزش ۶۰ میلیارد ریال ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت الاسلام محسن ضیایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه چهار وقف همزمان با دهه وقف ثبت شده گفت: ارزش وقف‌های امسال این شهرستان بیش از ۶۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این وقف‌ها شامل دو سوله به مساحت ۴۲۰ متر مربع در دولت آباد برای برگزاری مراسم‌های مذهبی، کمک جهیزیه و کمک اجاره به نیازمندان، یک باب خانه ۸۰ متری در شهر خورزوق برای کمک به نیازمندان و یک مغازه ۸۵ متری در شهر خورزوق برای کمک به تعمیر مساجد شهرستان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰ موقوفه در شهرستان برخوار شامل تکایا، حسینیه ها، امامزاده‌ها و موقوفات با ۱۵۰ رقبه وجود دارد افزود: در چند سال گذشته به صورت متوالی شهرستان برخوار با تجدید اجاره ۵۰ موقوفه در سال، رتبه نخست استان اصفهان را دارد.

حجت الاسلام ضیایی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ مستأجر در موقوفات شهرستان برخوار داریم که از ابتدای سال تاکنون ۱۵ اجاره جدید تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۹ شکایت علیه متصرفان موقوفات تنظیم شده افزود: دو حکم قضایی برای تخلیه ۱۸۰ هزار متر مربع از زمین‌های موقوفه به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال در شهر دولت آباد صادر شده و حکم توقیف ۱۱۷ پلاک تجاری و مسکونی هم در شهرک سیمرغ اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوارگفت: فعالیت عمرانی در ۱۲ بقعه متبرکه شهرستان برخوار با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی، کمک‌های خیران، درآمد‌های بقاع و اعتبارات دولتی در حال اجرا است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.