معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال حدود ۴۲ ملک به عنوان وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که برای این موقوفات جدید نیات جدیدی داریم.

حجت الاسلام اصغر توسلی معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ ملک و امسال حدود ۴۲ ملک به عنوان وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که برای این موقوفات جدید نیات جدیدی داریم.

او افزود: در بسیاری از شهرستان‌های استان، توجه کمتری به نیازمندان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود و به همین علت اعضای کارگروه را برای شناسایی نیاز‌های مردم در نظر گرفته‌ایم.

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ملک‌های وقفی بیشتر صرف برطرف سازی مشکلات محرومان و ساخت مراکز دینی می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر اولین هدف ما تثبیت و اخذ سند مالکیت موقوفات کل استان است.

توسلی با بیان اینکه ۴۵ هزار رقبه در سطح استان وجود دارد افزود: قرار است که امسال ۲ هزار سند موقوفات اخذ و به ثبت برسد که تا امروز حدود ۵۵۰ سند مالکیت اخذ کرده‌ایم.

او اظهار کرد: تا امروز حدود ۶۵ درصد از موقوفات کل استان سند مالکیت اخذ کرده‌اند و مابقی اسناد هم در سال‌های آینده اخذ و ثبت خواهند شد.

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار مسجد، تکیه و حسینیه در کل استان وجود دارد افزود: اخیراً توانستیم یک ملک وقفی ۵۸ هکتاری با ۷۰ رقبه واقع در سنگانچه فلاورجان را به ثبت برسانیم و سند مالکیت آن را اخذ کنیم.

توسلی با بیان اینکه ۶ دانگ محله حصه وقفی است یادآور شد: محله حصه در حاشیه شهر قرار دارد و مردم این منطقه قشر آسیب پذیر جامعه هستند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در این محل با مشکلات فراوان زندگی می‌کنند.

او با اشاره به مشکلات محله حصه عنوان کرد: در خصوص مشکلات محله حصه جلسات متعددی در دادگستری و شهرداری اصفهان برگزار کرده‌ایم و راهکار‌های زیادی در خصوص حل مشکلات این محله اعلام شده که در روزنامه‌ها و رسانه‌های کارگروهی عنوان شده است، به حل مشکلات مردم محله حصه خوشبین هستیم.

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خیران می‌توانند به ادارات اجرایی ما در شهرستان اصفهان مراجعه و در همان ادارات ملک خود را وقف کنند. ما همکاری لازم را با تمامی واقفان خیراندیش در تمامی شهرستان‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.