دریابانان مازندرانی تابستان امسال جان ۱۸۱ نفر را از خطر غرق شدن در دریای خزر نجات دادند.

سرهنگ تقی حسینی فرمانده دریابانی استان مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،با بیان اینکه دریابانان استان ۳۸۰ کیلومتر از مرز ۸۷۰۰ کیلومتری ساحلی دریای خزر را حراست می‌کنند، گفت: این نیرو‌ها در کنار تامین امنیت مرز و حقوق مرزنشینان ،  تابستان نیز برای جلوگیری از غرق شدن در طرح‌های دریا فعال هستند.

او افزود: اگرچه طرح‌های دریا تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا فعال نبود اما نیرو‌های دریابانی حضور موثر و دائمی در آب‌های ساحلی و شناگاه‌های دریای خزر داشتند.

فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: نیرو‌های دریابانی مازندران تابستان امسال ۱۸۱ نفر را که در دریا دچار حادثه شده بودند از مرگ حتمی نجات دادند.

سرهنگ تقی حسینی گفت: چهار بندر مهم اقتصادی شامل بندر نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار و پایانه نفتی نکا در مازندران محل تردد کشتی‌های پهن پیکر است که دریابانی وظیفه تامین امنیت پهنه مشترک آبی را برای رونق فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند و امنیت این کشتی‌ها را تامین می‌کند.

او با اشاره به اینکه حضور نیرو‌های دریابانی فقط محدود به پهنه آبی دریای خزر نمی‌شود، افزود: یک گروهان از دریابانی مازندران با توجه به تحولات افغانستان برای تامین امنیت و حفاظت از مرز‌های جنوب شرقی کشور به منطقه اعزام و در کنار مرزبانان سیستان و بلوچستان حضور دارند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار