نیرو‌های مردمی یمن موفق شدند به پیشروی خود برای آزادسازی شهر مارب ادامه دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری النبأ یمن به نقل از منابع میدانی اعلام کرد: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی، کنترل مرکز شهر الجوبه در استان مأرب یمن را در دست گرفتند.

منابع میدانی همچنین اعلام کردند: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند کنترل ساختمان بخش امنیتی، بیمارستان ۲۶ سپتامبر و منزل مزدور «مفرح بحییح» فرمانده محور بیحان وابسته به نیرو‌های متجاوز، در استان مأرب را در دست بگیرند.

العالم نیز گزارش داد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات "فجر پیروزی" بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغالی را آزاد کرده و امروز به آستانه شهر مارب نزدیک شده و پس از بیرون راندن مزدوران از چند بخش استان مارب، از چند سو آنجا را محاصره کرده اند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی _ آمریکایی بیش از ۹۴۸ بار به منازل و راه‌ها و حتی مزدوران خود حمله کردند، اما مبارزان یمنی با عزمی جزم به پیشروی خود ادامه داده و پدافند هوایی یمن توانست ۱۱ پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز را ساقط کند و با بیش از ۵۱۸ عملیات آنان مقابله و آنان را مجبور به ترک محل کنند.

یگان موشکی یمن نیز ۶۸ عملیات از جمله ۴۹ بار تجمعات و مراکز و پایگاه‌ها و پادگان‌های متجاوزان سعودی را هدف قرار داد، یگان پهپادی نیز ۲۴۵ عملیات صورت و ۱۷۰ بار عربستان سعودی را در خاک خود مورد هدف قرار داد و ۷۵ عملیات نیز در داخل مناطق اشغالی یمن انجام شد که هم اکنون آزاد شده است.

در عملیات فجر پیروزی هم چنین حدود ۳۰۰ خودروی زرهی و نفربر و ۴ انبار سلاح تخریب شد و حدود ۵۶۵۰ هزار نفر کشته و زخمی شده و به اسارت درآمدند و شمار کشته‌ها ۱۳۰۰ و زخمی‌ها ۴ هزار و ۳۲۰ و اسرا ۳۰ نفر بودند. حملات گسترده متجاوزان سعودی ناشی از دستپاچگی و شکست مزدوران و گروه‌های تکفیری در مارب است.

به نظر می‌رسد مارب در هر صورت و حتی تمایل متجاوزان به مذاکره با شرایطی غیرمنصفانه، آزاد خواهد شد؛ از این رو، متجاوزان تحت فشار آزادسازی مارب قرار دارند و تلاش می‌کنند از موضع قدرت وارد مذاکره شوند، زیرا با تسلط نیرو‌های یمنی بر مارب، دیگر اهرمی برای مذاکره ندارند و تسلط بر مارب در نوع خود یعنی شکستن بخشی از محاصره عربستان، آمریکا و انگلیس. در این عملیات، سلاح پهپادی نیرو‌های یمنی در همه صحنه‌ها، حرف اول را می‌زد و توانست پیشروی مطلوبی را رقم بزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، جنگ یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار