سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که در عملیات طلوع پیروزی ۶۰۰ کیلومتر مربع از استان مأرب آزاد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در اظهاراتی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نیرو‌های مسلح یمن جزئیات یک عملیات نظامی گسترده در استان مأرب را به همراه صحنه‌های خاصی از مستندسازی این عملیات فاش کردند.

سریع در ادامه افزود: «عملیات طلوع پیروزی با هدف آزادسازی مناطق جدید در مأرب انجام شد. طرح آزادسازی مناطق جدید در استان مأرب، حمله به دشمن را به چندین دلیل ضروری کرد.»

او در ادامه در تشریح این عملیات گفت: «طبق دستورالعمل‌های قبلی، نیرو‌های ما به مزدوران سعودی اجازه دادند از صحنه نبرد فرار کنند و کشته نشوند.»

سریع همچنین خاطر نشان کرد که عملیات طلوع پیروزی به آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر مربع از این استان منجر شد.

او همچنین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح یمن همچنان در حومه مأرب و سمت شمالی آن حضور دارند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین تاکید کرد که نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی  در ۹۴۸ حمله هوایی خانه‌های مردم و جاده‌های اصلی و زیرساخت‌ها را بمباران کردند.

سریع در ادامه توضیحات خود گفت: ائتلاف متجاوز ۹۴۸ حمله هوایی را آغاز کرد که شامل حملات به خانه‌های شهروندان و جاده‌های اصلی بود. در طول نبرد، مجاهدین در پدافند هوایی موفق شدند ۶ پهپاد جنگی ساخت آمریکا و ۱۱ پهپاد جاسوسی را سرنگون کنند.

وی افزود: نیرو‌های پدافند هوایی بیش از ۵۱۸ عملیات واکنش و ۲۴۵ عملیات را به منظور هدف قرار دادن دشمن در جغرافیای خود و مناطق اشغالی انجام داد. نیروی موشکی ۶۸ عملیات را انجام داد که مراکز و پایگاه‌های دشمن در جغرافیای ملی ما را هدف قرار داد.

سریع در توضیح خسارات وارده به دشمن گفت: تقریباً ۳۰۰ خودروی زرهی و نفربر منهدم و سوزانده شدند. تقریباً ۵۶۵۰ مزدور دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند.

یحیی سریع همچنین خطاب به ائتلاف سعودی گفت:مأرب یک استان سعودی، یک استان انگلیسی یا یک ایالت آمریکا نیست. مأرب برای قبایل و فرزندان یمن است. تازمانی که شما به تجاوزگری خود و محاصره یمن ادامه می‌دهید، این عملیات‌ها ادامه خواهد داشت و تشدید خواهد شد.

سریع در انتها خاطر نشان کرد که به زودی صحنه‌های مستند این عملیات گسترده نظامی در استان مأرب را فاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار