محرابیان گفت: در حال حاضر با توجه به رشد شدید مصرف انرژی در کشور محدودیت‌هایی برای تامین سوخت‌های فسیلی داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بعد از جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه‌ای که ما امروز در خدمت کمیسیون اقتصادی بودیم به بررسی سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم در بخش نیرو‌های تجدید پذیر است.

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رشد شدید مصرف انرژی در کشور محدودیت‌هایی برای تامین سوخت‌های فسیلی داریم.

وی افزود: در دنیا با بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی‌های بادی و انواع انرژی‌های تجدیدپذیر مصارف نیروگاه‌ها از سوخت فسیلی را به شدت کاهش داده اند.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: کشور در تولید برق از سوخت‌های فسیلی با محدودیت مواجه است، پس نیاز به تولید برق در حوزه نیرو‌های تجدید پذیر داریم.

وزیر نیرو افزود: تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و صرفه جویی بالایی دارد. برنامه‌ای که ما داریم تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر طی ۴ سال در اقصی نقاط کشور با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی است.

محرابیان گفت: ایجاد این نیروگاه‌ها از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است و صرفه جویی انرژی کاملا بالایی دارد. اگر یک نیروگاه انرژی سوخت تجدیدپذیر با هزینه هزار میلیارد ساخته شود مصرف سوخت آن تقریبا ۵۰ درصد کل سرمایه گذاری است. در طی دو سال مجموع صرفه جویی حاصل از آن معادل کل سرمایه گذاری است. از نظر اقتصادی کاملا توجیه پذیر و از نظر امنیتی برای ما بهتر است و دغدغه‌ی مصرف سوخت هم نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، وزیر نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار