فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از بازگشت ناو‌های ایرانی به آب های سرزمینی پس از عبور از سه اقیانوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ناو شکن‌های تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران با عبور از سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی و اطلس شمالی و با پیمودن ۴۵ هزار کیلومتر مسیر سخت دریایی پس از ۱۲۰ روز دوری از وطن به آب‌های سرزمینی وارد شدند و طی چند روز آینده در اسکله پهلو خواهند گرفت.

او با بیان اینکه تامین امنیت شاهراه اقتصای جمهوری اسلامی ایران در عمق دریا‌ها از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده نیروی دریایی است، افزود: بیش از ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا‌ها انجام می‌شود و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر سواحل جنوب کشور در حوزه ماموریتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: خوشبختانه تمام تجهیزات دریایی ارتش که تجهیزات پیچیده‌ای نیز هستند توسط جوانان کشور تولید می‌شود و نیروی دریایی با همین تجهیزات داخلی مشغول انجام ماموریت در عمق دریا‌ها است.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: نیروی انسانی آموزش دیده و دارای مهارت یکی از نیاز‌های حضور موثر در دریا است که در کشور به خوبی به آموزش آنان توجه شده است.

او با بیان اینکه حضورمان در دریا‌ها با تکیه بر توان داخلی دائمی است، افزود: ایران تنها کشور منطقه است که با وجود شرایط تحریم و تهدید به صورت مستقل این ماموریت سنگین را انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریت باز نخواهد داشت و امروز اقیانوس هند هم برای ما تقریبا کوچک است.

او با بیان اینکه موتور تمام ساخت ایرانی با کمک مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده است ابراز امیدواری کرد رونمایی از این پیشران‌ها پس از مراحل تست انجام می‌شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.