۵ هزار تاجر و واحد‌های عمده و خرده‌فروشی در استان چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به الزام خرید و فروش برخی کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، گفت: با همکاری تجار، بیش از ۶۰ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

غلامرضا قائدامینی افزود: هرگونه خرید و فروش سیمان، مقاطع فولادی و پتروشیمی و همچنین کالا‌های اساسی نظیر برنج، گندم، شکر، آرد، مرغ و مواد شوینده باید از طریق سامانه جامع تجارت انجام شود.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: در پی این دستورالعمل، باید تجار، تولیدکنندگان و واحد‌های عمده و خرده‌فروشی با دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت اقدام به خرید و فروش این محصولات کنند که این موضوع یک الزام است و در راستای شفافیت باید همگان نسبت به آن اهتمام جدی به کار گیرند.

قائدامینی با اشاره به ثبت‌نام پنج هزار تاجر و واحد‌های عمده و خرده‌فروشی در سامانه جامع تجارت و ثبت تراکنش‌های خود، ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در آخرین ارزیابی‌ها جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفت.

او گفت: ثبت‌نام تجار و واحد‌های عمده و خرده‌فروشی در این سامانه سبب می‌شود تا تمامی کالا‌های اساسی و مهم در استان قابل رصد باشد و از هرگونه احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.