رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هرگونه خرید و فروش سیمان از سوی واحد‌های تولیدی و عاملان عمده و خُرده فروشی علاوه بر دریافت کد بورسی منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید عبدالله رضوی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هرگونه خرید و فروش سیمان از سوی واحد‌های تولیدی و عاملان عمده و خُرده فروشی را علاوه‌بر دریافت کد بورسی منوط به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت دانست و گفت: عاملان تا پایان هفته فرصت ثبت‌نام در این سامانه را دارند.

او با اشاره به ورود سیمان شهرکرد به بورس از هفته گذشته، افزود: تاکنون ۱۵ واحد در استان برای خرید و فروش سیمان کد بورسی دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


رضوی اضافه کرد: علاوه‌بر آن ۴۲۱ واحد تولیدی و عوامل توزیع عمده و خرده‌فروشی سیمان در استان نیز مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت هستند که تاکنون اقدامی در این راستا نکرده‌اند و تنها تا پایان هفته فرصت دارند که در این سامانه ثبت‌نام کنند.

او ادامه داد: هر واحد تولیدی و یا عاملی که در این سامانه ثبت‌نام نکند و اقدام به خرید و فروش سیمان کند، مرتکب تخلف عرضه خارج از شبکه شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

رضوی گفت: علاوه‌بر کالا‌های اولویت‌دار نظیر برنج، روغن، چای، شکر و لاستیک خودرو، به تازگی سیمان نیز در گروه کالا‌های اساسی قرار گرفته و باید تمامی اطلاعات مربوط به تولید، خرید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

او افزود: از همین رو کارخانه سیمان شهرکرد، از هفته آینده به واحد‌های تولیدی که مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها سیمان باشد و یا عوامل خُرده و عمده فروشی سیمان تحویل نمی‌دهد مگر اینکه کد نقش از سامانه جامع تجارت ارائه دهند.

رضوی در خصوص تامین نیاز متقاضیان خانگی نیز گفت: این افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی به عوامل خُرده یا عمده فروشی، نیاز خود را تامین کنند و نیازی به ثبت‌نام در بورس و یا سامانه جامع تجارت ندارند.

او، شفاف شدن خرید و فروش سیمان در کشور و به تبع آن در استان را علت اصلی این برنامه عنوان کرد و افزود: این موضوع از عرضه خارج از شبکه و افزایش قیمت سیمان جلوگیری می‌کند.

رضوی میانگین قیمت هر پاکت سیمان در بازار استان را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت‌گذاری سیمان بستگی به عرضه و تقاضا در بورس دارد.

او خاطر نشان کرد: هفته گذشته ۲۰ هزار تن سیمان شهرکرد وارد بورس شد و در هفته جاری نیز ۱۶ هزار تن سیمان این کارخانه وارد بورس شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار