دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در استان سمنان گفت: بخش کم‌برخوردار بیارجمند شهرستان شاهرود نخستین منطقه هدف این بنیاد برای محرومیت‌زدایی در استان انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی واحدی دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در استان سمنان، دلیل انتخاب بیارجمند شاهرود را به عنوان منطقه هدف میزان محرومیت این منطقه به نسبت دیگر مناطق استان سمنان دانست و گفت: بیارجمند به عنوان یکی از گسترده‌ترین بخش‌های ایران، تعداد روستا‌های هدف بیشتری برای انجام کار دارد و منطقه متمرکزی برای خدمت به شمار می‌رود.

او افزود: بنیاد علوی با استفاده از الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی خدمات خود را در چهار محور عمران، زیرساخت اشتغال، سلامت و فرهنگ در منطقه هدف خلاصه می‌کند.

دبیر بنیاد علوی در استان سمنان، تشکیل دفتر این نهاد در بیارجمند را نخستین گام در منطقه برشمرد و ابراز کرد: در گام بعد تعیین سفیران بنیاد در منطقه و امین روستا‌های هدف و سپس آموزش به این افراد در دستور کار قرار می‌گیرد.

واحدی با بیان اینکه کانون پیشرفت روستا‌ها با استفاده از توانمندی‌های هر روستا تشکیل می‌شود، اضافه کرد: قرار است با کمک اهالی بیارجمند سند‌های پیشرفت روستا‌های این بخش تدوین شود.

او  ادامه داد: تشکیل نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در بیارجمند حاصل چهار ماه فعالیت و حضور میدانی و گفتگو با بیش از ۲۰ جوان بومی متخصص و برگزاری نشست‌هایی با موثران منطقه است که خود بستری برای تربیت نیرو‌های مومن انقلابی در رسته‌های تخصصی و فرهنگی فراهم می‌کند.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در استان سمنان تأکید کرد: این نهاد فراتر از اینکه ارزش افزوده‌ای را بر منطقه بیفزاید، به دنبال رشد و تعالی نیرو‌های بومی است که این موضوع موثرتر و با ارزش‌تر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.