مدیرکل استاندارد استان بوشهر از مردم خواست اول برای آسانسور منزلشان تاییدیه استاندارد بگیرند بعد از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اهمیت استاندارد آسانسور از مردم خواست تا زمانی که تاییدیه استاندارد برای آسانسور منزلشان صادر نشده است، از آن استفاده نکنند.

او با اشاره به اینکه به تازگی یکی از ساکنان استان بوشهر بر اثر استفاده از آسانسور غیراستاندارد جان خود را از دست داده است، تاکید کرد: صاحبان خانه‌هایی که آسانسور دارند باید قبل از استفاده از آن، از یک شرکت تایید صلاحیت شده استاندارد بخواهند که از آسانسور بازرسی، و تاییدیه صادر کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: صاحبان مرکز پرتردد مانند ساختمان پزشکان، رستوران‌ها و هتل‌ها باید بازرسی ادواری آسانسور را جدی بگیرند.

بهره‌مند از شهردرای‌ها نیز خواست بدون دریافت پروانه ایمنی استاندارد از سازمان ملی استاندارد، پروانه پایان کار به ساخت و سازها ندهند.

او گفت: بعضی‌ها دلگرم هستند به اینکه که پیش از گرفتن تاییدیه استاندارد، آسانسور را بیمه کرده‌اند و مشکلی نیست، اما بر اساس نامه بیمه مرکزی به همه بیمه‌ها، در صورتی که آسانسور پروانه ایمنی استاندارد نداشته باشد بیمه آن اعمال نمی‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شود قرار است محدودیت‌های کرونایی کمتر یا برداشته شوند لازم است که شهرداری‌ها پروانه ایمنی شهربازی‌ها و زمین‌های بازی کودکان را با جدیت پیگیری کنند زیرا این مراکز پس از برداشته شدن محدودیت‌ها فعال خواهند شد و کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه از آن‌ها استفاده خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


بهره‌مند با گرامیداشت هفته استاندارد (۱۷ تا ۲۳ مهر) عنوان کرد: هر کالایی که با سلامت و ایمنی مردم سروکار دارد مشمول استاندارد الزامی است و باید نشان استاندارد داشته باشد.

او افزود: این نظر که رعایت استاندارد باعث افزایش هزینه تولید کالا می‌شود صحیح نیست زیرا اگر تولیدکنندگان، فرآیند استاندارد کیفیت و الزام‌های تولید هر کالایی را رعایت کنند، می‌توانند کالایی با کیفیت و با قیمت تمام شده پایین‌تر به بازار عرضه کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر بیان کرد: مصرف کنندگان برای اطمینان از استاندارد بودن کالا، می‌توانند کد ۱۰ رقمی را که زیر علامت استاندارد نصب شده بر روی کالا قرار دارد، به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند. پس از آن، پیامکی به فرستنده ارسال می‌شود که شامل نام تولید کننده و آخرین وضعیت کیفی کالا است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.