ائمه جمعه استان مرکزی به منظور بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ائمه جمعه استان مرکزی در اراک گرد هم آمدند تا در خصوص پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکار‌ ارائه دهند.

حجت الاسلام میرزایی دبیر ائمه جمعه استان مرکزی هدف از برگزاری این نشست را همفکری هم افزایی و ارائه راهکار‌ها برای آرامش جامعه و امیدبخشی در راستای مسئولیت خطیر ائمه جمعه عنوان کرد.

در این نشست آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ضمن محکوم کردن جنایات طالبان و حمله به نمازگزاران در افغانستان گفت: دشمنان به دنبال اختلاف و تفرقه هستند باید آگاه و مراقب باشیم تا آرامش امنیت و وحدت کلمه در کشورمان دچار آسیب نشود.

آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: هر چه به سمت و سوی اخلاق وحدت و فرهنگ توحیدی برویم هم شاهد کاهش جرایم در جامعه خواهیم بود و هم نفوذ فرهنگی اجانب را از بین خواهیم برد و همین طور پرونده‌های وارده به قوه قضائیه را کاهش خواهیم داد.

او اضافه کرد:برای رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی ائمه جمعه و خطیبان وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید مردم و آحاد جامعه را به سمت و سوی فرهنگ توحیدی و وحدت و همدلی سوق دهند.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم به نقش علما خواص قضات و ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: علما با نفوذ کلامی که دارند می‌توانند راهنما و هدایتگر خوبی برای مردم و به ویژه جوانان باشند و با ریش سفیدی جلوی بسیاری از اختلافات را بگیرند و در حقیقت از جرایم پیشگیری کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
ائمه جمعه سرباران جامعه