مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تمهیدات زیست محیطی نیروگاه‌های تبریز باید متناسب با سوخت مصرفی آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در بازدید میدانی از شهرک‌های صنعتی اطراف شهر تبریز گفت: نیروگاه‌های تبریز و استان باید الزامات و استاندارد‌های خروجی دودکش را در هر نوع سوخت رعایت کنند.

او اضافه کرد: به غیر از نیروگاه تبریز که در مواقع اضطراری از سوخت نفت کوره استفاده می‌کند، هیچ واحد صنعتی دیگری از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند.

عباس نژاد ادامه داد: با تیم سازی و افزایش تعامل بین دستگاهی که در استان صورت گرفت، از فعالیت واحد‌های آلاینده هوا جلوگیری شده است به طوری که همه واحد‌های صنعتی استان به ویژه کلانشهر تبریز به غیر از نیروگاه تبریز از سوخت پاک استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان شرقی از توزیع سوخت نفت کوره جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه از فعالیت واحد‌های بازیافت غیرمجاز نیز ممانعت می‌شود.

او گفت: خوشبختانه واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاه تبریز نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده و همت مسئولان این واحدها، میزان آلایندگی خود را با اجرای طرح‌های مختلف از قبیل تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و جمع آوری گاز‌های خروجی و مدیریت پسماند و احداث کارخانه جدید گوگرد به حداقل رساندند.

عباس نژاد اضافه کرد: پیگیری ها‌ی انجام شده و حضور به موقع اکیپ‌های پایش شبانه، منجر به کاهش آلودگی در سطح استان شده است، اما متاسفانه مصرف سوخت نفت کوره بدون رعایت استاندارد‌های خروجی دودکش در نیروگاه‌ها با توجه به نزدیکی نیروگاه تبریز به شهر و مراکز مسکونی باعث افزایش بار آلودگی هوای شهر شده است.

او یادآوری کرد: در این زمینه مکاتباتی با مسئولان و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته تا پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های لازم انجام گیرد.

عباس نژاد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال وضعیت کیفیت هوای شهر تبریز به ترتیب شامل ۴۷ روز پاک و ۱۳۶ روز سالم و ۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و خوشبختانه روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها نداشته ایم.

کلان شهر تبریز با مشکل آلودگی هوا به ویژه در فصول سرد سال مواجه است و استقرار مناطق صنعتی و صنایع سنگین در غرب تبریز، بروز آلودگی هوا در این شهر را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.