سرمربی تیم ملی فوتبال امید کشورمان درباره مسائل مختلف توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار   فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان در مرحله انتخابی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی روند خوبی داشته و از شرایط خوبی برخوردار است. ما در بحرین شرایط سختی داشتیم و توانستیم از آن شرایط عبور کنیم، با حداکثر امتیاز در صدر جدول هستیم و شرایط خوبی داریم. امیدوارم بتوانیم کره جنوبی را شکست دهیم.

او درباره شرایط تیم ملی در دور قبل گفت: ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ هم در مرحله اول شرایط سختی داشتیم و حتی با شکست مقابل اردن وضعیت بدی پیدا کردیم.

سرمربی تیم زیر ۲۳ سال کشورمان در خصوص بازی ایران و امارات عنوان کرد: من امارات را تیم خوبی دیدم. آن‌ها با توجه به بضاعتی که دارند فوتبال خوبی بازی کردند و مثل سوریه و عراق از توپ‌های بلند استفاده نمی‌کردند. تیم‌های ایران و کره جنوبی مدعیان اصلی برای صعود هستند. اگر تیم‌های پایین جدول با هم مساوی کنند خیلی به نفع ما است، زیرا در حال حاضر هفت امتیاز با تیم سوم جدول فاصله داریم. ما هدفمان صعود به جام جهانی است، اگر چه که اول شدن هم از نظر روحی و روانی خیلی به نفع ما خواهد بود.

مهدوی‌کیا در مورد انتقاد‌هایی که از اسکوچیچ می‌شود، گفت: نفرات اصلی تیم ملی تقریبا ۶، ۷ سال است که کنار هم در تیم ملی بازی می‌کنند. باید سوال کنیم که نتایج پیش از این تیم ملی هم از هنر بازیکنان بود یا نه؟ این حرف‌ها منصفانه نیستند. ما ۱۰ بازی پشت سر هم را برده ایم، یک کادر فنی خوب در تیم حضور دارد و تیم ملی با آرامش کار می‌کند.

او اضافه کرد: دو بازیکن بزرگ پیشین تیم ملی در کادر فنی حضور دارند و تیم ملی با این کادر فنی نتایج خوبی گرفته است و باید کمک کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم. این انتقاد‌ها شایسته نیستند و از تیم باید حمایت کنیم. امیدوارم با همین اقتداری که تیم ملی دارد، این روند ادامه داشته باشد و به جام جهانی صعود کنیم. اتحادی بین کادر فنی و بازیکنان تیم وجود دارد تا تیم صعود کند. اگر انتقادی هم داریم بگذاریم تیم صعود کند، همیشه وقت برای انتقاد وجود دارد.

سرمربی تیم امید کشورمان در خصوص اردو‌های پیش روی تیم امید عنوان کرد: خیلی خوشحال هستم که بعد از سال‌ها به فوتبال ایران برگشتم و در این سمت قصد دارم کمک کنم. با توجه به این که یک برنامه‌ریزی درازمدت وجود داشت، من مسئولیت قبول کردم و اگر این برنامه کوتاه ‌مدت بود آن را قبول نمی‌کردم. برای اولین بار است که ۲ و نیم سال قبل از المپیک بازیکنان را انتخاب کردیم، در حال حاضر هم خودمان را آماده می‌کنیم تا یک تیم خوب را شکل دهیم.

او درباره ناکامی‌های تیم امید گفت: این موضوع علت‌های زیادی دارد. هر دوره را که نگاه کنیم مشکلات و مسائلی وجود داشته اند. یک دوره دیر شروع کردیم و دوره‌ای دیگر بازیکنان کلیدی نتوانستند به اردو اضافه شوند. الان ما یک مقدار کار را زودتر شروع کردیم و امیدوارم با حمایت فدراسیون یک برنامه‌ریزی خوب و با رقیبان خوبمان رقابت خوبی داشته باشیم. بحث ملی را خیلی در حرف‌هایمان مطرح می‌کنیم،  اما در عمل باید ازخودگذشتگی داشته باشیم و اجازه دهیم این تیم شکل بگیرد و یک کار خوب انجام دهیم. مشکلاتی از گذشته بوده و هنوز هم پابرجا هستند، این است که خیلی از مسابقات ما در روز‌های فیفا نیست و ما با باشگاه‌ها مشکل داریم و نمی‌توانیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

او ادامه داد: من طی ملاقاتی که با مسئولان اماراتی و قطری داشتم خواستم که یک نامه به AFC بزنیم و بگوییم چه ایرادی دارد در روز‌های فیفا بازی‌های رده امید برگزار شوند. اگر برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد خیلی به ما کمک می‌کند و می‌توانیم با باشگاه‌ها هم تعامل داشته باشیم. یک مشکل دیگر ما بحث خروج از کشور بازیکنان است، امیدوارم یک تفاهم‌نامه‌ای امضا شود تا این مشکل حل شود. امیدوارم این تعاملات را داشته و بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و بتوانیم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم.

مهدوی کیا در مورد برنامه‌های تیم امید برای بازی دوستانه گفت: ما پیش‌بینی بازی دوستانه بین‌المللی کرده بودیم اما این اتفاق نیفتاد. دو بازی تدارکاتی داخلی داریم که یکی را انجام دادیم. تعدادی از بازیکنان ما در لیگ یک بازی می‌کنند. بعد از هفته اول مسابقات به تاجیکستان می‌رویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار