تمدید تحریم های اتحادیه اروپا مرتبط با اشاعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی

اتحادیه اروپا تحریم‌های شماری از نهاد‌ها و افراد از جمله چند مقام روسیه را تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا تحریم تعدادی از نهاد‌ها و افراد، از جمله شماری از مقامات روسیه را تمدید کرد.

طبق بیانیه شورای اتحادیه اروپا که امروز (دوشنبه) در بروکسل اعلام شد، اتحادیه اروپا به مدت یکسال دیگر و تا تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲ اقدامات محدود کننده علیه گسترش و استفاده از تسلیحات شیمیایی را تمدید کرد.

در این فهرست، نام چند شهروند روسیه از جمله «الکساندر پتروف» و «روسلان بوشیروف» که پیشتر ادعا شده بود یک افسر اطلاعاتی روسیه است نیز به چشم می‌خورد.

در این بیانیه آمده است: این شورا تصمیم گرفت تا اقدامات محدود کننده را علیه تکثیر و استفاده از تسلیحات شیمیایی برای یک سال دیگر و تا تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲ تمدید کند. این رژیم تحریمی بار نخست در سال ۲۰۱۸ به منظور هدف قرار دادن افراد نهاد‌هایی که مستقیما مسئول توسعه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی بودند، علاوه بر آن‌هایی که حمایت‌های مالی، فنی و مادی فراهم می‌کردند، ارائه شد.

طبق اعلام شورای اروپا اقدامات محدودیتی کنونی ۱۵ فرد و دو نهاد را هدف گرفته است. این تحریم‌ها افرادی را که با حملات سوریه و نیز ماجرای حمله سالزبری در ارتباط بودند را در بر می‌گیرد.

سرگی اسکریپال و دخترش یولیا که در شهر سالزبری انگلیس زندگی می کردند، پیشتر  با سم اعصاب نوویچوک مسموم شدند. سرگئی اسکریپال، مامور نظامی سابق اطلاعات روسیه است. او برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس در طول دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ کار می‌کرد و از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه خائن و مجرم شناخته شد.

همچنین طبق بیانیه شورای اروپا، این اقدامات محدودیتی شامل مسافرت به اتحادیه اروپا و توقیف دارایی‌های این افراد و نهاد‌ها می‌شود. علاوه بر این، اشخاص و نهاد‌های اروپایی از قرار دادن پول در اختیار این افراد و نهاد‌ها منع می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار