تیم عملیات وزارت دفاع به منظور مهار آتش جنگل‌های گچساران در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد مهدی نوری آل آقا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع گفت: آتش سوزی جنگل های گچساران از بعد از ظهر روز شنبه به دلیل نامعلومی شروع شده است که به دلیل سخت گذر بودن و پوشش انبوه گیاهی و جنگلی و وزش باد شدت گرفته است.
 
محمد مهدی نوری آل آقا افزود: پیرو درخواست بالگرد مجهز به تجهیزات اطفای حریق توسط سازمان جنگلها و مدیریت بحران استان کهکیلویه و بویر احمد، بلافاصله یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد.
 
او بیان کرد: به دلیل گسترش منطقه آتش سوزی یک فروند بالگرد دیگر نیز به این ظرفیت اضافه کردیم و در حال حاظر دو فروند بالگرد مجهز به سبد ۴ هزار لیتری اطفای حریق مشغول به عملیات اطفا هوایی حریق در ارتفاعات منطقه گچساران هستند.
 
نوری آل آقا با بیان که هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی، کارکنان محیط زیست و نیروهای منابع طبیعی نیز  در حال مهار و خاموش کردن آتش در کوه های مشرف به قلات گناوه هستند گفت: سخت گذر بودن برخی از این مناطق و پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع در این منطقه، مهار آتش بدون حضور تیم عملیات اطفای حریق هوایی وزارت دفاع را با دشواری های زیادی رو به رو کرده است.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.