مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت استاندارد در حوزه تولید گفت: هم‌اکنون ۵۴۰ فرآورده تولیدی در این استان مشمول استاندارد اجباری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالله نظری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت استاندارد در حوزه تولید اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۴۰ فرآورده تولیدی در این استان مشمول استاندارد اجباری است.

او به تدوین ۲ درصد استاندارد‌های ملی ایران از سوی این اداره‌کل اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۷۵۷ استاندارد ملی از سوی اداره‌کل استاندارد در این استان تهیه و تدوین شده است.


بیشتر بخوانید


نظری افزود: امسال تدوین ۱۰ تا ۱۵ استاندارد ملی جدید و بازنگری ۸۰ استاندارد از سوی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است.

او تصریح کرد: هم‌اکنون افزون‌بر ۸۵ درصد فرآورده‌های تولیدی استان پروانه استاندارد را دریافت کرده‌اند.

نظری یادآور شد: هم‌اکنون ۱۱ آزمایشگاه در اداره‌کل استاندارد و ۲۱ آزمایشگاه از سوی بخش خصوصی برای نمونه‌برداری‌ها و آزمایش محصولات واحد‌های تولیدی و کالا‌های قابل عرضه در بازار استان فعالیت دارد.

او اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۵۱ قلم انواع کالای بدون نشان استاندارد در مراکز عرضه استان شناسایی و جمع‌آوری، ۶ واحد متخلف برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی و ۱۲۰ تذکر به واحد‌های تولیدی سطح استان داده شد.

نظری گفت: در این مدت ۵۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید و ۱۶۰ گواهی استاندارد آسانسور برای واحد‌های مسکونی استان صادر شد.

او آسانسور‌ها را شامل ۲ نوع هیدرولیکی و کششی اعلام و تاکید کرد: آسانسور‌های کششی از قبل مشمول استاندارد اجباری بود و آسانسور‌های هیدرولیکی از ماه‌جاری مشمول استاندارد اجباری شده‌اند.

نظری با اشاره به عوض شدن تجهیزات بازی کودکان از مواد اولیه فلزی به پلی‌اتیلن در تعدادی از پارک‌های چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون از هیچ‌کدام از تجهیزات مستقر در پارک‌های مرکز استان مورد تایید استاندارد نیست و گواهی استاندارد را دریافت نکرده‌اند.

او تصریح کرد: مدت اعتبار گواهی‌های استاندارد یک ساله است و باید سالانه تمدید شوند.

نظری یادآور شد: استمرار کیفیت و رعایت استاندارد از سوی واحد‌های تولیدی دارای پروانه استاندارد از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

او اظهار داشت: در این راستا انواع تولیدات با حضور سرزده در واحد‌های تولیدی رصد و نمونه‌های آن از طریق آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی مستقر در استان سنجش می‌شود.

نظری گفت: در نیمه نخست امسال افزون‌بر پنج هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای فعالان واحد‌های تولیدی استان به‌ویژه مدیران کنترل کیفی برگزار شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار